Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

MMIR 231 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mimari Akımlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 231
Güz/Bahar
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin mimarlığın farklı toplumsal ve tarihsel bağlamlarda oluşan işlevsel, kültürel ve biçimsel niteliklerini kavraması hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mimarinin sosyal rolünü açıklayabilecek,
  • Temel mimari formların terminolojisini izah edebilecek,
  • Avrupa temelli mimari üslupları tanımlayabilecek,
  • Temel mimari plan tiplerini sınıflandırabilecek,
  • Temel yapısal formlarını ve temel mimari stilleri yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders mimarlık tarihinin dönemleri ve bu dönemlerde hayat bulan kuram ve akımların aktarılması üzerinedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders konularının aktarılması. Sunum gruplarının oluşturulması, konuların dağıtılması
2 Erken Hıristiyan Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 114-139
3 Erken Hıristiyan Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 114-139
4 Orta Çağ Mimarisi Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 144-178
5 Orta Çağ Mimarisi Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 144-178
6 Gotik Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 178-201
7 Gotik Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 178-201
8 Ara Sınav
9 Rönesans Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 204-251
10 Rönesans Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 204-251
11 Barok Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 257-300
12 Barok Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 257-300
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000, ISBN: 9789758240036

Önerilen Okumalar/Materyaller

Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Vakfı Yay., Ankara, 1998, ISBN : 975-7722-03-0

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
7
7
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
86

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

X
6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.