MESLEK YÜKSEKOKULU
Emlak Yönetimi (Türkçe)
MEEY 220 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşaret Dili
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MEEY 220
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrencilere aktarabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği; sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde işaret dili kullanma becerisi kazandırmak. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Türk İşaret Dili, Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir? Türk İşaret dili Alfabesi | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1. |
2 | Aile ve çevresi, Vücudumuz,Sağlık | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1. |
3 | Fiiller,Sıfatlar | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2. |
4 | Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar-Matemetik İşaretleri ve Ölçüleri | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2. |
5 | Duygular, Zaman ve Dilimleri | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 3. |
6 | Taşıtlar ve Trafik, Renkler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 4. |
7 | Okul ve Eğitim | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 5. |
8 | Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 6. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 7. |
11 | Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 8. |
12 | Spor, Yönler, Hava ve Coğrafi terimler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 9. |
13 | İsimler, Deyimler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 10. |
14 | Türkiyenin İlleri ve Ülkeler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 11. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Veysel Gürsoy Çelik, Türk İşaret Dili Kılavuzu, Yargı Yayınevi, 2015. ISBN : 9786051573892 Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
124
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|||||
2 | Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek. |
|||||
3 | Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak. |
X | ||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak. |
X | ||||
5 | Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak. |
|||||
9 | Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek. |
|||||
10 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest