MESLEK YÜKSEKOKULU
Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)
MCMH 205 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İkna ve İkna Psikolojisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCMH 205
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, iknanın iletişimdeki yeri ve çağrı merkezi sektöründe ikna kabiliyetinin önemi konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin temel içerikleri; ikna kavramı, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesajların hazırlanması üzerinde kavramların öğrencilere aktarılmasıdır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Retorik | Altınörs, A. (2011). Platon ile Aristoteles’in retorik anlayışlarının karşılaştırılması. Ekev Akademi Dergisi, 15(49), 81–92. Çadırcı, A. (2010). Retorik–Aristoteles. Hukuk Gündemi Dergisi, 1, 90–99. |
3 | Sosyal etki | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal etki ve uyma. Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi, 67–100. Yıldız, M. (2016). Sosyal etki süreçlerinin ‘Tehlikeli Oyun: Dalga’ filmi bağlamında incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 8(1), 41–65. |
4 | Tutum | Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Tutumlar, tutum değişmesi ve eylem. Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. İstanbul: Nobel Yayınları, 523–527. Demirtaş, H. A. (2004). Temel ikna teknikleri: Tutum oluşturma ve tutum değiştirme süreçlerindeki etkilerinin altında yatan nedenler üzerine bir derleme. İletişim, 19, 73–90. |
5 | İletişim ve propaganda | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). İletişim ve propaganda: Tutum değiştirme süreci. Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi, 179–201. |
6 | Ara sınav | |
7 | İkna bilgi modeli | Aytekin, P., & Ay, C. (2014). İkna bilgi modeli. Pazarlama Teorisi. İstanbul: MediaCat, 343–372. |
8 | Etkinin silahları | Cialdini, R. B. (2018). Etkinin silahları. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 21–42. |
9 | Karşılıkta bulunma | Cialdini, R. B. (2018). Karşılıkta bulunma: Bildiğimiz ver ve al… ve al. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 45–90. |
10 | Bağlılık ve tutarlılık | Cialdini, R. B. (2018). Bağlılık ve tutarlılık Aklın canavarları. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 93–157. |
11 | Toplumsal kanıt | Cialdini, R. B. (2018). Toplumsal kanıt: Gerçek “biziz”. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 161–220. |
12 | Sevgi ve otorite | Cialdini, R. B. (2018). Sevgi: Dost hırsız. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 223–270. Cialdini, R. B. (2018). Otorite: Yönlendirilmiş saygı. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 273–305. |
13 | Azlık | Cialdini, R. B. (2018). Azlık: Birkaç kuralı. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 309–350. |
14 | Anlık etki | Cialdini, R. B. (2018). Anlık Etki: Otomatik Çağın İlkel Rızası. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 353–362. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Ders Notları |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cialdini, R. B. (2018). İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat. ISBN: 9789944383646. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Altınörs, A. (2011). Platon ile Aristoteles’in retorik anlayışlarının karşılaştırılması. Ekev Akademi Dergisi, 15(49), 81–92. Aytekin, P., & Ay, C. (2014). Pazarlama Teorisi. İstanbul: MediaCat. Çadırcı, A. (2010). Retorik–Aristoteles. Hukuk Gündemi Dergisi, 1, 90–99. Demirtaş, H. A. (2004). Temel ikna teknikleri: Tutum oluşturma ve tutum değiştirme süreçlerindeki etkilerinin altında yatan nedenler üzerine bir derleme. İletişim, 19, 73–90. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Tutumlar, tutum değişmesi ve eylem. Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. İstanbul: Nobel Yayınları, 523–527. Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. Yıldız, M. (2016). Sosyal etki süreçlerinin ‘Tehlikeli Oyun: Dalga’ filmi bağlamında incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 8(1), 41–65. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
2
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
5
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
129
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
X | ||||
2 | Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir. |
X | ||||
3 | Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. |
|||||
4 | Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir. |
X | ||||
5 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır. |
X | ||||
6 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
X | ||||
8 | Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir. |
X | ||||
10 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu ile Procat Çağrı Merkezi İşbirliği
Procat Çağrı Merkezi Operasyon Müdürü Sayın Onur Tasa ile İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu müdürümüz Sayın Burçin Önder Hanım bir araya gelerek öğrencilerimiz
Çağrı Merkezi Hizmetleri Öğrencileri Procat Çağrı Merkezi ile Buluştu
16 Mayıs 2018 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri ön lisans bölümü tarafından gerçekleştirilen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Procat
Lufthansa InTouch Çağrı Merkezi İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Lufthansa InTouch Çağrı Merkezi Takım Lideri Sedat Pulluk Bey, öğrencilerimize sektörü
Vestel Çağrı Merkezi Birikimlerini Öğrencilere Aktardı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Vestel Çağrı Merkezi Operasyon Yöneticisi Akın Unan Bey, Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü
Mövenpick Uzmanları Öğrencilerimiz ile Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Mövenpick Hotel'in Satış Müdürü Duygu Yücetürk ve Halkla İlişkiler Müdürü Merih
Çağrı Merkezi Dinamikleri Öğrencilere Aktarıldı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Savatel Çağrı Merkezi Uzmanı Özlem Yeşilçiçek Yaman, Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü
Turkcell Global Bilgi ve Meslek Yüksekokulu İşbirliği
04 Nisan 2018 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri ön lisans bölümü tarafından gerçekleştirilen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında
CallArt Çağrı Merkezi, Öğrencilerimiz ile Söyleşi Gerçekleştirdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında CallArt Çağrı Merkezi Eğitim ve Gelişim Takım Lideri Yeliz Aras Hanım, Çağrı Merkezi