Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 231 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplantı ve Zaman Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 231
Güz/Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, toplantı ve zaman kavramları yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklamak, zamanı etkili ve verimli kullanmaya yönelik farkındalık ve beceri kazanabilmek, zamanın israf edilmeden nasıl etkin ve verimli bir şekilde kullanılabileceğini öğrenmek amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Zamanı etkili ve verimli kullanabilecek,
  • Toplantının amaç ve türlerini değerlendirebilecek,
  • Kendi zaman yönetimini yorumlayabilecek,
  • Toplantı yönetimini ve organizasyonunu açıklayabilecek,
  • Toplantı ve zaman yönetimi ile ilgili çözüm önerisi sunabilecektir.
Ders Tanımı Toplantı kavramı,Toplantının amaçları,Toplantı türleri, Toplantı hazırlıkları, yönetimi ve organizasyonu, Zaman ve zaman yönetimi kavramları, Zaman yönetiminde bireysel ve örgütsel planlama ve toplantılarda zamanı yönetmek konuları hakkında öğrencilere bilgiler verilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Toplantı Kavramı İşsever, C. ve ark. (2001). Toplantı Yönetimi. Ankara: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Endüstriyel Teknik Öğretimde Toplam Kalite 5, Bölüm 1
3 Toplantının Amaçları İşsever, C. ve ark. (2001). Toplantı Yönetimi. Ankara: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Endüstriyel Teknik Öğretimde Toplam Kalite 5, Bölüm 2
4 Toplantı Türleri İşsever, C. ve ark. (2001). Toplantı Yönetimi. Ankara: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Endüstriyel Teknik Öğretimde Toplam Kalite 5, Bölüm 3
5 Toplantı Hazırlıkları İşsever, C. ve ark. (2001). Toplantı Yönetimi. Ankara: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Endüstriyel Teknik Öğretimde Toplam Kalite 5, Bölüm 4
6 Toplantı Yönetimi ve Organizasyonu İşsever, C. ve ark. (2001). Toplantı Yönetimi. Ankara: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Endüstriyel Teknik Öğretimde Toplam Kalite 5, Bölüm 5
7 Zaman ve Zaman Yönetimi Kavramları John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı.ISBN: 9758486624, Sayfa:11
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Kuşbakışı Zaman Yönetimi John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı.ISBN: 9758486624, Sayfa:15
10 Müşterek Zaman Meseleleri John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı.ISBN: 9758486624, Sayfa:25
11 Kendi Zaman Anlayışınızı Geliştirmek John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı.ISBN: 9758486624, Sayfa:43
12 Uzun Vadeli Hedefleri Tanımlamak John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı.ISBN: 9758486624, Sayfa:53
13 Günü Planlamak John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı.ISBN: 9758486624, Sayfa:77
14 Bürolarda Zamanı Etkili Kullanmak, Toplantıları İdare Etmek John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı.ISBN: 9758486624, Sayfa:105
15 Dersin gözden geçirilmesi Ders Notları
16 Final Sınavı Final Sınavı

 

Ders Kitabı

John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı. ISBN: 9758486624

İşsever, C. ve ark. (2001).  Toplantı Yönetimi. Ankara: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, Endüstriyel Teknik Öğretimde Toplam Kalite 5

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ders Notları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
1
10
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
17
17
    Toplam
88

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.