Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

İç Mekân Tasarımı (Türkçe)

MTOI 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplam Kalite Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 207
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını sıralayabilecektir.
  • Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını bilir ve onların öğretilerini tartışabilecektir.
  • Toplam Kalite Yönetimi ilkelerini uygulayabilecektir.
  • Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarının tanımlayabilecektir.
  • Kalite tanımını yapabilecektir.
Ders Tanımı Ders kapsamında kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi felsefesi yorumlanır. Turizm işletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulaması işlenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içeriği, değerlendirme sitemi hakkında bilgilendirme Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009 Bölüm 1
2 Kalite kavramı, tanımı, tarihsel gelişim, özellikleri, etkileyen faktörler Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
3 Hizmet ve hizmet kalitesi kavramı, özellikleri, boyutları, faydaları Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:1.
4 Turizm işletmelerinde hizmet kalitesi, Konaklama, Seyahat, Yiyecek-içecek hizmet kalitesi / 1. Ödev Teslimi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. 3. Bölüm
5 Hizmet kalitesinin ölçülmesi için kullanılan modeller, SERVQUAL, SERVPERF Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5.
6 Toplam kalite yönetimi, tanımı, tarihçesi, amacı, faydaları Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5.
7 Toplam kalite yaklaşımları, Deming, Juran, Crosby, Ishikawa, Taguchi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
8 Ara Sınavı
9 Toplam kalite yönetiminde kullanılan teknikler, PÜKO, Beyin fırtınası, Pareto / 2. Ödev Teslimi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 4.
10 Toplam Kalite Yönetiminin önündeki engeller Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
11 Toplam kalite ödülleri, EFQM, Malcolm Baldrige, İsveç kalite ödülü Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:6.
12 ISO Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9000, ISO 14000, ISO 22000 Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 7.
13 Öğrencilerin grup sunumları
14 Türkiye’den başarılı Toplam Kalite Yönetimi örnekleri
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Savaş Artuğer, Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Ve Toplam Kalite Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2021. ISBN: 9786052544624.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.