Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çağrı Merkezleri için Temel Satış Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 204
Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, çağrı merkezlerinde yapılan satışlarla ilgili temel kavramları açıklayabilmeleri ve Pazar- Pazarlama kavramlarını öğrenebilmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çağrı Merkezlerinde yapılan satışla ilgili temel kavramları açıklayabilecek,
  • Pazarlamanın Çağrı Merkezi Sektöründeki önemini yorumlayabilecek,
  • Çağrı merkezlerinde kullanılan değişik satış yöntemlerini uygulayabilecek,
  • Müşteri şikayetlerini etkili bir şekilde yönetebilecek,
  • Pazar ve Satış süreçlerini tanımlayabilecek.
Ders Tanımı Bu dersin temel içerikleri; Pazar, Pazarlama, Satış Yönetimi, Kişisel Satış, Satış Gücü Planlama ve Organizasyon, Satış Gücü Motivasyonu ve Ödül Geliştirilmesi, Satış Gücünün Değerlendirilmesidir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çağrı Merkezleri için Temel Satış Teknikleri konularına giriş Ön Hazırlık Gerekmemektedir.
2 Satış Yönetiminin Temel Kavramları Satış Yönetimi, Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN, Detay Yayıncılık, Ankara,2007 ISBN: 9789944223072 Bölüm- 1
3 Satış Temsilcisi Kavramı Satış Yönetimi, Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN, Detay Yayıncılık, Ankara,2007 ISBN: 9789944223072 Bölüm- 2
4 Satış Temsilcisine İlişkin Özellikler Satış Yönetimi, Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN, Detay Yayıncılık, Ankara,2007 ISBN: 9789944223072 Bölüm- 2
5 Kişisel Satışa Giriş Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053776703 Bölüm-1
6 Kişisel Satış Teknikleri Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053776703 Bölüm-1
7 Kişisel Satış Faaliyetinde İletişim ve Vücut Dili Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053776703 Bölüm-3
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Kişisel Satış Sürecinde Bilgi Toplama ve Hazırlık Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053776703 Bölüm-4
10 Kişisel Satış Sürecinde Satış Anı Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053776703 Bölüm-5
11 Kişisel Satış Sürecinde Müşteri İtirazları ve İtirazları Karşılama Teknikleri Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053776703 Bölüm-6
12 Kişisel Satış Sürecinin Kapatılması Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul. ISBN 9786053776703 Bölüm-7
13 Satış Gücünün Değerlendirilmesi Satış Yönetimi, Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN, Detay Yayıncılık, Ankara,2007 ISBN: 9789944223072 Bölüm 5
14 Satış Gücünün Değerlendirilmesi Satış Yönetimi, Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN, Detay Yayıncılık, Ankara,2007 ISBN: 9789944223072 Bölüm 5
15 Dersin gözden geçirilmesi Ders Notları
16 Final Sınavı Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Satış Yönetimi, Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN, Detay Yayıncılık, Ankara,2007 ISBN: 9789944223072

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kişisel Satış Teknikleri, Aypar Uslu, Beta Yayınları, İstanbul.

ISBN 9786053776703  

Örnek Olaylarla Satış Yönetimi, Mehmet Karafakıoğlu, Literatür Yayınları, İstanbul.

ISBN 9789750402845

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
10
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
88

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

X
3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

X
4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

X
5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

X
6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

X
10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.