Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 205 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İkna ve İkna Psikolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 205
Güz
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, iknanın iletişimdeki yeri ve çağrı merkezi sektöründe ikna kabiliyetinin önemi konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İkna kavramını tanımlayabilecek,
  • Çağrı Merkezlerinde kullanılan etkili ikna edici iletişim yöntemlerini öğrenebilecek,
  • Çağrı Merkezlerinde kullanılan etkili ikna edici iletişim yöntemlerini öğrenebilecek,
  • Çağrı Merkezi sektöründe ikna kabiliyetinin önemini değerlendirebilecek,
  • Etkili tartışma ve pazarlama yöntemlerini yorumlayabilecek,
Ders Tanımı Bu dersin temel içerikleri; ikna kavramı, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesajların hazırlanması üzerinde kavramların öğrencilere aktarılmasıdır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Retorik Altınörs, A. (2011). Platon ile Aristoteles’in retorik anlayışlarının karşılaştırılması. Ekev Akademi Dergisi, 15(49), 81–92. Çadırcı, A. (2010). Retorik–Aristoteles. Hukuk Gündemi Dergisi, 1, 90–99.
3 Sosyal etki Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal etki ve uyma. Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi, 67–100. Yıldız, M. (2016). Sosyal etki süreçlerinin ‘Tehlikeli Oyun: Dalga’ filmi bağlamında incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 8(1), 41–65.
4 Tutum Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Tutumlar, tutum değişmesi ve eylem. Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. İstanbul: Nobel Yayınları, 523–527. Demirtaş, H. A. (2004). Temel ikna teknikleri: Tutum oluşturma ve tutum değiştirme süreçlerindeki etkilerinin altında yatan nedenler üzerine bir derleme. İletişim, 19, 73–90.
5 İletişim ve propaganda Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). İletişim ve propaganda: Tutum değiştirme süreci. Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi, 179–201.
6 Ara sınav
7 İkna bilgi modeli Aytekin, P., & Ay, C. (2014). İkna bilgi modeli. Pazarlama Teorisi. İstanbul: MediaCat, 343–372.
8 Etkinin silahları Cialdini, R. B. (2018). Etkinin silahları. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 21–42.
9 Karşılıkta bulunma Cialdini, R. B. (2018). Karşılıkta bulunma: Bildiğimiz ver ve al… ve al. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 45–90.
10 Bağlılık ve tutarlılık Cialdini, R. B. (2018). Bağlılık ve tutarlılık Aklın canavarları. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 93–157.
11 Toplumsal kanıt Cialdini, R. B. (2018). Toplumsal kanıt: Gerçek “biziz”. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 161–220.
12 Sevgi ve otorite Cialdini, R. B. (2018). Sevgi: Dost hırsız. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 223–270. Cialdini, R. B. (2018). Otorite: Yönlendirilmiş saygı. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 273–305.
13 Azlık Cialdini, R. B. (2018). Azlık: Birkaç kuralı. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 309–350.
14 Anlık etki Cialdini, R. B. (2018). Anlık Etki: Otomatik Çağın İlkel Rızası. İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat, 353–362.
15 Dersin gözden geçirilmesi Ders Notları
16 Final Sınavı Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Cialdini, R. B. (2018). İknanın Psikolojisi: Teori ve Pratik Bir Arada. İstanbul: MediaCat. ISBN: 9789944383646.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Altınörs, A. (2011). Platon ile Aristoteles’in retorik anlayışlarının karşılaştırılması. Ekev Akademi Dergisi, 15(49), 81–92.

Aytekin, P., & Ay, C. (2014). Pazarlama Teorisi. İstanbul: MediaCat.

Çadırcı, A. (2010). Retorik–Aristoteles. Hukuk Gündemi Dergisi, 1, 90–99.

Demirtaş, H. A. (2004). Temel ikna teknikleri: Tutum oluşturma ve tutum değiştirme süreçlerindeki etkilerinin altında yatan nedenler üzerine bir derleme. İletişim, 19, 73–90.

Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Tutumlar, tutum değişmesi ve eylem. Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. İstanbul: Nobel Yayınları, 523–527.

Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.

Yıldız, M. (2016). Sosyal etki süreçlerinin ‘Tehlikeli Oyun: Dalga’ filmi bağlamında incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 8(1), 41–65.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
2
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
5
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
129

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

X
3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

X
5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

X
6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

X
10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.