Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Telefonla İletişim ve Tele-Satış
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 206
Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, çağrı merkezi sektörünün temelini oluşturan telefonda tanıtım ve etkili satış tekniklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Telefonda etkili ürün tanıtımı ve satışı yapabilecek,
  • Telefonda iletişimde doğru ses kullanımı ve beden dilinin önemini açıklayabilecek,
  • Telefonda iletişimde doğru ses kullanımı ve beden dilinin önemini açıklayabilecek,
  • Etkili Satış tekniklerini uygulayabilecek,
  • Müşteriye birebir ürün tanıtımı yapabilecek,
Ders Tanımı Çağrı merkezi hizmetleri kapsamında telefon üzerinden etkili iletişim becerilerinin ve tele-satış tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Telefonla İletişim ve Tele-Satışa Giriş Ön Hazırlık Gerekmemektedir.
2 Telefonla Görüşme Teknikleri Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 1
3 Telefonda Sesi Doğru Kullanmak Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 1
4 Telefonda Beden Dilinin Önemi Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 1
5 Telefon Bağlama ve Gelen Kayıtları Tutma Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 2
6 Telefonda Tanıtım ve Satış Süreci Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 2
7 Telefonda Tanıtım ve Satış Süreci Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 2
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Birebir Ürün Tanıtımı Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 4
10 Etkili Ürün Tanıtım ve Sunum Teknikleri Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 4
11 Telefonda Tahsilat ve Satış Kapatma Teknikleri Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm-5
12 Telefonda Tahsilat ve Satış Kapatma Teknikleri Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm-5
13 Telefonla Satışta Yapılan Hatalar Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 7
14 Telefonla Pazarlama ve Günümüz Uygulamaları Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885 Bölüm- 7
15 Dersin gözden geçirilmesi Ders Notları
16 Final Sınavı Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Nilgün Serimoğlu, Etkili İletişim,Cinius Yayınları, İstanbul, 2013. ISBN 9786051276885

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
15
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
15
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
6
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
58

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

X
3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

X
5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

X
6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

X
10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.