Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 232 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişimde Hedef Kitle
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 232
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, iletişimde hedef kitleyi belirlemek, hedef kitleyi tanımlamak, hedef kitlenin davranışını etkileyen faktörleri açıklamak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim biçimlerini tanımlayabilecek,
  • Hedef kitleyi yorumlayabilecek,
  • Hedef kitle davranışını etkileyen bireysel ve grupsal faktörleri açıklayabilecek
  • Müşteriler, tedarikçiler, rakipler, kaynak sağlayıcılar, düzenleyiciler ve denetleyiciler, pazar yapısı ve çevresel unsurları değerlendirebilecek
  • Satın alma davranışı ve satış tutundurma tekniklerini uygulayabilecek
Ders Tanımı Bu dersin temel içeriği; İletişim Biçimleri ve İletişimin Sınıflandırılması, Hedef Kitlenin Tanımı ve Özellikleri, Müşteriler, Tedarikçiler, Rakipler, Kaynak Sağlayıcılar, Düzenleyiciler ve Denetleyiciler, Pazar Yapısı ve Çevresel Unsurları ile Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bireysel Faktörler’dir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişime Giriş Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 1
2 İletişim Biçimleri ve İletişimin Sınıflandırılması Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 2
3 Hedef Kitle Kavramı Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 3
4 Hedef Kitlenin Tanımı ve Özellikleri Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 3
5 Müşteriler, Tedarikçiler, Rakipler, Kaynak Sağlayıcılar, Düzenleyiciler ve Denetleyiciler, Pazar Yapısı ve Çevresel Unsurlar Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 4
6 Müşteriler, Tedarikçiler, Rakipler, Kaynak Sağlayıcılar, Düzenleyiciler ve Denetleyiciler, Pazar Yapısı ve Çevresel Unsurlar Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 5
7 Ara Sınav Ara Sınav
8 Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bireysel Faktörler Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 6
9 Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Grupsal Faktörler Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 7
10 Satın Alma Davranışı, Satış Tutundurma Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 8
11 Satın Alma Davranışı, Satış Tutundurma Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 8
12 Tüketici Satın Alma Karar Süreci Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 9
13 Tüketici Satın Alma Modelleri Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 10
14 Toplumsal Sorumluluk ve Etik Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120, Bölüm 11
15 Dersin gözden geçirilmesi Ders Notları
16 Final Sınavı Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Füsun Kocabaş,Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları,Ocak 2014 ISBN: 9789754707120

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
1
12
12
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
104

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

X
3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

X
4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

X
5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

X
6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

X
7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

X
10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.