Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 234 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yeni İletişim Teknolojileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 234
Güz/Bahar
2
0
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, yeni iletişim teknolojilerinin iletişime getirdiği yeni ortamların belirlenmesi, geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde meydana gelen oluşumların hem kuramsal farklılıkların hem de teknolojik altyapıdaki değişmelerin kavranması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya ve ekonomideki yeni fırsatları değerlendirebilecek,
  • Sosyal medyanın psikolojik ve toplumsal yansımalarını açıklayabilecek,
  • Yeni iletişim araçlarını sıralayabilecek,
  • Sosyal medya ve insan kaynakları birimlerinin işe alım süreçlerinin değişimini değerlendirebilecek,
  • Yeni medya teknolojileri ve radyo yayıncılığını uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin temel içeriği: İletişim Teknolojilerinin Önemi ve Gelişimi, Yeni Medya ve Özellikleri, İnternet ve Web: Radyo ve Televizyon Teknolojileri: IPTV, Mobil TV, Mobil İletişim Teknolojileri ve Uygulamaları, Sanal Dünyalar, e-yayımcılık, Arttırılmış Gerçeklik, Sosyal Medya konularıdır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişim Teknolojilerinin Önemi ve Gelişimi Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 1
2 Yeni Medya Yeni Ekonomi ve Yeni Fırsatlar Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 2
3 Sosyal Medyanın Psikolojik ve Toplumsal Yansımaları Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 3
4 Sosyal Medyanın Psikolojik ve Toplumsal Yansımaları Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 3
5 Yeni İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya ve Sosyal Ağlar Üzerine Bir Güncelleme Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 4
6 Yeni İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya ve Sosyal Ağlar Üzerine Bir Güncelleme Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 4
7 Ara Sınav Ara Sınav
8 Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Birimlerinin İşe Alım Süreçlerinin Değişimi Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 5
9 Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Birimlerinin İşe Alım Süreçlerinin Değişimi Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 5
10 Sosyal Medyanın Girişimcilere Sunduğu Fırsatlar Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 6
11 Sosyal Medyanın Girişimcilere Sunduğu Fırsatlar Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 6
12 Sosyal Medya, Web Siteleri ve E-Sağlık Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 7
13 Sosyal Medya Pazarlaması ve Podcasting Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 8
14 Yeni Medya Teknolojileri ve Radyo Yayıncılığı Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357 Bölüm 9
15 Dersin gözden geçirilmesi Ders Notları
16 Final Sınavı Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Kuyucu, M., Karahisar, T., 2013. Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, 1. Baskı, ISBN: 6055144357

Önerilen Okumalar/Materyaller

Atabek, Ü., Tuncel, S.H., Kara, H., Karaduman M., Halıcı, N., 2003. Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, EPS İletişim Vakfı Yayınları. ISBN: 9789750148477

Çebi Bal, H., 2011, Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Murathan Yayınevi, ISBN: 9786055451264

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.