Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 236 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Stratejik Yönetim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 236
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; işletmenin çevresini izleme, stratejik karar vererek sorunları saptayabilme, problem çözebilme, bu sorunlara stratejik çözümler bulabilme, stratejik yönetim ve uygulamalarının önemini kavrayabilme, stratejik konularda alternatifler sunabilme ve stratejik yönetim tekniklerini uygulayabilme gibi bilgi ve beceri geliştirmektir
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Stratejik yönetimin temel kavramların tanımlayabilecektir,
  • Kriz dönemlerinin aşılması için örgüte uygun finansal ve ekonomik analizler yapabilecek,
  • İşletmelerin çevresel değişkenler ile ilişkilerini yorumlayabilecek,
  • Stratejinin benzer kavramlarla ilişkisini değerlendirebilecek,
  • İşletme içinde ortaya çıkan problemleri analiz edebilecek,
  • Stratejik planlama sürecinde çözüm önerisi sunabilecektir.
Ders Tanımı Ders kapsamında işletmelerin vizyonu, misyonu, SWOT analizi, stratejileri ile ilgili konular incelenecektir. Ayrıca, belirlenen stratejilerin uygulanması için planlama, örgütlenme, stratejilerin uygulanması, denetimi ve sonuçların değerlendirilmesini kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Stratejik Yönetim ve İşletme Politikasına Giriş, Stratejik Yönetim Kavramı ve Özellikleri İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss.20-30.
2 Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss.30-35.
3 Stratejik Yönetim Sürecinin Evreleri (Stratejik Yönetim Modeli) İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 35-55.
4 Genel Çevre Analizi (SWOT) İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 55-90.
5 Yakın Çevre Analizi (SWOT) İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss.90-115.
6 Çevresel İmkan ve Sınırlamalar (İşletme Analizi) İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 115-140.
7 Örgütsel Yönlendirme (Amaç, Misyon Kavramları), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan Amaçlar) / Stratejik Fayda ve Portföy Analizi Teknikleri İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 170-190.
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Strateji Oluşturma – “Büyüme Stratejileri” İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 195-205.
10 Gerileme ve Küçülme Stratejileri İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss.205-235.
11 Fonksiyonel Stratejiler İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 235-295
12 Stratejinin Yürütülmesi, Strateji ve Örgüt Yapısı İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss.295-335.
13 Strateji ve Örgüt Kültürü İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 335-355.
14 Strateji ve Liderlik İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 370-395.
15 Strateji Uygulamasının Kontrolü İşletmelerde Stratejik Yönetim Kitabı, 5. baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.ss. 400-410.
16 Final Sınavı Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Hayri Ülgen, S. Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayınları,2016. ISBN: 9786053337218

Önerilen Okumalar/Materyaller

Tahir Akgemci , H. Kürşat Güleş, İşletmelerde Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, 2. Baskı, 2010.

ISBN: 6055804251

Erol Eren, İşletmelerde Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Der Yayınları, 1997.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
88

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.