Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 237 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Örgütsel Davranış
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 237
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin işletmelerde “insan” unsurunu anlaması, işletmenin iç ve dış çevresel faktörleri ile yöneticilerin ve işletmedeki çalışanların davranışları üzerindeki etkisini analiz etmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Örgütsel davranış kavramını açıklayabilecek,
  • Motivasyon ile ilgili teorik bilgiyi analiz edebilecek,
  • Etkili iletişim becerileri ile takım çalışması yapabilecek,
  • Stres yönetiminin çalışanların davranışları açısından etkisini yorumlayabilecek,
  • Takım çalışmasında karar alma ve problem çözme yöntemlerini sıralayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste örgütsel davranış konuları içinde yer alan güç, otorite ve motivasyon ilişkisi, örgütsel davranış, liderlik, örgüt kültürü, iletişim, çatışma yönetimi, takım yönetimi, organizasyonlarda değişimi içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Örgütsel Davranış Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 1, sf: 2-37
2 Örgütlerde Çeşitlilik Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 2, sf: 38-69
3 Tutumlar ve İş Tatmini Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 3, sf: 70-97
4 Duygular ve Duygu Durumları Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 4, sf: 98-131
5 Kişilik ve Değerler Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 5, sf: 132-165
6 Algılama ve Bireysel Karar Alma Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 9, sf: 166-201
7 Motivasyon Temelleri – Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 8, sf: 202-273
8 Vize Sınavı
9 Grup Davranışının Temelleri Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 5, sf: 274-311
10 Çalışma Takımlarını Anlamak - İletişim Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 7, sf: 312-373
11 Liderlik Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 7, sf: 374-417
12 Güç ve Politika – Çatışma ve Müzakere Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 6, sf: 418-485
13 Örgüt Yapısının Temelleri – Örgüt Kültürü Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 7, sf: 486-551
14 İnsan Kaynakları Politikaları ve Uygulamaları – Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi Stephan Robbins (2017). "Örgütsel Davranış", Bölüm 9, sf: 552-588
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
93

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

X
3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

X
4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

X
5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

X
6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

X
10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.