Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MCMH 238 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kişisel Marka Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCMH 238
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Kişisel marka yönetimini ve markalaşmayı kuramsal altyapı ve pratik uygulamalar kapsamında analiz edebilmeyi ve yönetebilmeyi öğretme amaçlanmaktadır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kişisel marka yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek
  • Kişisel markalaşma sürecini ve öğelerini değerlendirebilecek
  • Kişileri marka yönetimi dahilinde değerlendirebilecek
  • İmaj yönetimi detaylarını analiz edebilecek
  • Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamayı, uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenecek
Ders Tanımı Bu derste bireysel anlamda markalaşma ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında, bireysel marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacaktır. Ayrıca, örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve müfredat tanıtımı
2 Kuramsal altyapı: Kişilik, benlik ve benlik sunumu (William, Freud, Mead, Goffman) Giddens, A. ve Sutton, P. W. (2014). Sosyoloji’de Temel Kavramlar, sf. 265-286.
3 Pazarlama ve pazarlama iletişimi Yaman, F. (2012). Toplumda Kişisel Marka Olmak: Türkiye'nin Kişisel Markaları. Ġnsan ve Toplum Bilimleri AraĢtırmaları Dergisi, 1(4), sf. 182-194.
4 Marka ve insan ilişkisi İlkay Karaduman, “Kişisel Marka Yönetimi”, Bölüm 2, 1. Basım, 2016, 27-36.
5 Kişisel markalaşma (birey, ortam ve süreç ilişkisi) İlkay Karaduman, “Kişisel Marka Yönetimi”, Bölüm 3, 1. Basım, 2016, 42-65.
6 Kişisel marka kimliği ve öğeleri İlkay Karaduman, “Kişisel Marka Yönetimi”, Bölüm 4, 1. Basım, 2016, 70-85.
7 Ara sınav haftası
8 Kişisel marka konumlandırma (positioning) İlkay Karaduman, “Kişisel Marka Yönetimi”, Bölüm 6, 1. Basım, 2016, 94-118.
9 Kişisel marka özvarlığı (brand equity) İlkay Karaduman, “Kişisel Marka Yönetimi”, Bölüm 6, 1. Basım, 2016, 124-148.
10 Kişisel marka değeri (brand value) Kelemci, G. & Köse, G.G. (2017). Ünlülerin Tüketici Temelli Marka Denkliğinin İncelenmesi: "Kıvanç Tatlıtuğ" Örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 16 (1), sf. 793-814.
11 Örnek olay incelemesi: Makro-ünlüler: Şöhret ve ünlüler Güler, M. (2018). Dijitalleşen Kapitalizmin Yeni Aktörleri: Youtuberlar. Intermedia International e-Journal, 5(9), sf. 146-177.
12 Örnek olay incelemesi: Mikro-ünlüler: İçerik üreticiliği, topluluk yönetimi Yaylagül, Ş. (2017). Sosyal Medya Fenomenlerine Bağlanmışlığın Belirlenmesi: Yükseköğretim Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(3), sf. 220-231.
13 Proje sunumları (kişisel marka) Her öğrencinin kendi kişisel markasını oluşturacağı dönem projesi sunulacaktır.
14 Proje sunumları (kişisel marka) Her öğrencinin kendi kişisel markasını oluşturacağı dönem projesi sunulacaktır.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
  • llkay Karaduman (2016), “Kişisel Marka Yönetimi”. Nobel Academic Publishing (1). ISBN: 9786053024046.
  • Nihal Paşalı Taşoğlu ve Ç. Derya Akbaş (2014), "Ünlülerin Marka Yönetimi". Beta Publishing (1). ISBN: 9786053331506.
  • Ahmet Hamdi İslamoğlu ve Duygu Fırat (2016), "Stratejik Marka Yönetimi", Beta Publishing (3). ISBN: 9786053337898.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Uğur Batı (2015), “Marka Yönetimi”, Alfa Publishing (1). ISBN: 9786051710723.
  • Susan Chritton (2012), “Personal Branding for Dummies (1). ISBN: 9781118915554.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
0
    Toplam
104

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

X
6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

X
10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.