Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MPAZ 214 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Halkla İlişkiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 214
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrencilerin halkla ilişkiler uygulama alanına ilişkin kuramsal ve pratik altyapıya sahip olmaları, strateji ve taktik konularında bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkiler ile ilgili kavramları değerlendirebilecek,
  • Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimini açıklayabilecek,
  • Pazarlama alanında halkla ilişkilerin kullanım noktalarını tespit edebilecek,
  • Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkilerin farklarını yorumlayabilecek,
  • Halkla ilişkilerle ilgili olayları eleştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Halkla ilişkiler kavramı, tarihsel gelişimi (Ivy Lee, Edward Bernays) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 1, sf 24-31. ISBN 6054392919.
3 Halkla ilişkilere kuramsal yaklaşım: kavram ve teoriler (Grunig ve Hunt) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 1, sf 32-39. ISBN 6054392919.
4 Halkla ilişkiler ve paydaş yönetimi (iç iletişim, toplum ilişkileri, topluluk yönetimi, kar amacı gütmeyen gruplar, baskı grupları) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 40-51. ISBN 6054392919.
5 Halkla ilişkiler ve sorumluluk (kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlama) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 52-56. ISBN 6054392919.
6 Lobicilik Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 56-70. ISBN 6054392919.
7 Medya ilişkileri ve gündem yönetimi (dijital halkla ilişkiler) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 70-73. ISBN 6054392919.
8 Kurumsal kimlik, imaj ve itibar (izlenim ve itibar yönetimi) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 3, sf 74-76. ISBN 6054392919.
9 Kitle iletişimi: İkna ve propaganda Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 3, sf 78-83. ISBN 6054392919.
10 Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 4, sf 85-91. ISBN 6054392919.
11 Uygulama alanı olarak halkla ilişkiler (meslek olarak halkla ilişkiler, kullanılan ortamlar, araçlar ve yöntemler, halkla ilişkiler kampanyası) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 4, sf 92-98. ISBN 6054392919.
12 Halkla ilişkilerde profesyonellik ve etik Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 5, sf 100-123. ISBN 6054392919.
13 Proje ön değerlendirme
14 Proje sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı haftası

 

Ders Kitabı

Metin Işık, "Halkla İlişkilere Giriş" (2016), Eğitim Yayınevi, ISBN 6054392919.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dijital Halkla İlişkiler: Kavram ve Araçları, Pelenk Özel A., Yılmaz Sert N., (2015), Derin Yayınları, ISBN 6054993444.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
14
14
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.