Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Çağrı Merkezi Hizmetleri (Türkçe)

MTOI 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnsan Kaynakları Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 204
Bahar
2
0
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; insan kaynakları kavramını tanımlamak, insan kaynakları planlamasını göstermek, insan kaynakları ile çalışanların motivasyonları arasındaki ilişkiyi anlatmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan kaynakları yönetimini açıklayabilecek
  • İnsan kaynakları ile çalışanların motivasyonları arasındaki ilişkiyi gösterebilecek
  • İnsan kaynaklarının fonksiyonlarını sıralayabilecek
  • Turizm sektöründe insan kaynaklarının önemini yorumlayabilecek
  • İnsan Kaynakları Yönetimi’ndeki performans değerlendirme sürecini açıklayabilecek
Ders Tanımı İnsan kaynakları planlaması, iş analizi, işe alım, eğitim ve geliştirme, kariyer yönetimi, performans yönetimi, ücret yönetimi, sağlık ve güvenlik yönetimi

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramının Tanımı, Önemi ve Tarihsel Süreçteki Dönüşümü Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 1-51.ISBN: 9786053970705
2 İş Analizi ve Tasarımı Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 53-74. ISBN: 9786053970705
3 İnsan Kaynakları Planlaması Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 75-95. ISBN: 9786053970705
4 İşe Alma, Yerleştirme ve Yetenek Yönetimi Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 97-137. ISBN: 9786053970705
5 Eğitim ve İş Geliştirme Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 183-208. ISBN: 9786053970705
6 Kariyer Yönetimi ve Planlaması Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 183-208. ISBN: 9786053970705
7 Performans Yönetimi ve Değerlendirme Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 211-242. ISBN: 9786053970705
8 Ara Sınav
9 Ücret Yönetimi Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 269-295. ISBN: 9786053970705
10 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 299-323. ISBN: 9786053970705
11 İş Yaşam Kalitesi, Doyumu ve Motivasyon Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 327-372.ISBN: 9786053970705
12 İşçi-İşveren İlişkileri Yönetimi Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 374-398.ISBN: 9786053970705
13 Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 375-398. ISBN: 9786053970705
14 Sunum Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 1-398. ISBN: 9786053970705
15 Sunum Özgen, H., Yalçın, A. (2018), "İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım", Nobel Yayınevi, 1-398. ISBN: 9786053970705
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Hüseyin Özgen ve Azmi Yalçın “İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım” Nobel Yayınevi (2010) ISBN: 9786053970705

Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Şule Aydın TükeltürkBerrin GüzelNilüfer Şahin Perçin, “Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Uygulamaları”, Beta Yayınları, 2016 ISBN: 9786053335979
  2. Jean François Lyotard, Postmodern Durum, Bilgesu Yayıncılık. ISBN: 9944795579

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
18
18
Final Sınavı
1
23
23
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Çağrı merkezi hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

2

Çağrı merkezi alanında temel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri yönetimi hakkında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.

3

Çağrı merkezi alanında kalite ölçümlerini analiz edebilecek ve bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

Çağrı merkezi hizmetleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.

5

Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara pratik çözümler üretebilecek ve doğru karar verme becerisine sahip olacaktır.

6

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

8

Çağrı merkezi hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve çağrı merkezi alanında uygulayabilecektir.

10

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.