Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)

ING 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 220
Bahar
4
2
5
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kabin hizmetleri adaylarının B1 seviyesinde iletişim becerileri geliştirmesini hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sıradan ve sıra dışı durumlarda mesleki İngilizce ile etkin bir şekilde iletişim kurabileceklerdir,
  • B1 seviyesinde genel ve mesleki İngilizce bir metni inceleyebileceklerdir,
  • B1 seviyesinde genel ve mesleki İngilizce bir konuşmayı takip edebileceklerdir,
  • B1 seviyesinde genel ve mesleki İngilizceyi kullanarak sözlü iletişim kurabileceklerdir,
  • Kabin Hizmetleri iş arama süreci ile ilgili bilgi edinebileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarda genel ve mesleki İngilizce’de uygun kalıpları kullanarak etkin iletişim kurabilmeyi öğretir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ING 220 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri Konu: Acil Tıbbi Durumlar -1 Kelime Bilgisi: Sağlık ile İlgili Kelimeler Dilbilgisi: Tıbbi Sorunu Tespit Etme, Bilgilendirme, Yardım İsteme, Harekete Geçme Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-45. Print.
2 Konu: Acil Tıbbi Durumlar -2 Kelime Bilgisi: Acil Tıbbi Bakım Teçhizatı, Uçuş Sırasında Acil Tibbi Durumlar ve Kazalar ile İlgili Kelimeler, Bağlaçlar Konuşma: Acil Tıbbi Durum ile İlgilenme, Tıbbi Durumu Rapor Etme Dilbilgisi: Mürettebata Yönerge Verme, Geçmiş ile İlgili Konuşma Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-49. Print.
3 Vaka Çalışması: Acil Tıbbi Durumlar Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 1 Kelime Bilgisi: Uçuş Esnasında Acil Durumlar ile İlgilş Kelime ve Kalıplar Konuşma: Uçuş Esnasında Acil Durumları Yönetme Dilbilgisi: Yönerge Verme Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 50-54. Print.
4 Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 2 Kelime Bilgisi: Tahliye ile İlgili Kelime ve Kalıplar Konuşma: Acil Durum Anonsları, Acil Durum Raporlama Dilbilgisi: Acil Durumlarda Yapılmaması Gerekenler ile İlgili Yönerge Verme, Yönergeleri Raporlama Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 55-57. Print.
5 Vaka Çalışması: Uçuş Esnasında Acil Durumlar Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular-1 Konuşma: Yolcu Şikayetlerine Karşılık Verme Dilbilgisi: Şikayeti Anlama, Özür Dileme, Sebep İfade Etme, Çözüm Bulma, Yardım Teklif Etme Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies,” “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 58-61. Print.
6 Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular- 2 Konuşma: Rahatsızlık Veren Yolcularla İlgili Şikayetler ile İlgilenme, Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgilenme Kelime Bilgisi: Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Koşul Cümlecikleri-Tip 1, Zorunluluk İfade Etme Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 62-65. Print. Murphy, Raymond. “If…” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 208-209. Print.
7 Ara Sınav
8 Vaka Çalışması: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular Konu: İnişe Hazırlık - 1 Konuşma: Son Kontrol ve Anonsları Yapma Kelime Bilgisi: Son Kontroller ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Çoklu Fiilerde Kelime Dizimi Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers,” “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 66-69. Print.
9 Konu: İnişe Hazırlık - 2 Konuşma: Rötarlı İnişler ile İlgili Bilgi Verme, Sorun Anlama ve Daha Fazla Bilgi İsteme, Soruna Çözüm Bulma Kelime Bilgisi: Edatlar Dilbilgisi: Zaman ile İlgili Konuşma, Son Kontrolleri Yapma Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 70-73. Print.
10 Vaka Çalışması: İnişe Hazırlık Konu: Uğurlama- 1 Konuşma: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme Kelime Bilgisi: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Bir Tavsiyede Bulunma Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing,” “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 74-77. Print.
11 Konu: Uğurlama - 2 Konuşma: Kabin Debrifinginde Konuşma Dilbilgisi: Should, Should Have Done Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 77-79. Print. Murphy, Raymond. “Should.” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 74-75. Print
12 Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık 12 Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 80-81. Print.
13 Sözlü Sınav
14 Konu: İş Arama Süreci Konuşma: Mülakat Soruları https://resources.workable.com/cabin-crew-interview-questions
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Gerighty, Terence and Shon Davis. English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. Print

ISBN: 978-0-462-09873-9

Önerilen Okumalar/Materyaller

Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Print. ISBN: 978-0-521-67580-2.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
30
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
2
2
Ara Sınavlar
1
2
2
Final Sınavı
1
5
5
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak

2

Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak

X
3

Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak

X
4

Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek

5

Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek

6

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

7

Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak

8

Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek

9

Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak

10

Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek

11

Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.