MESLEK YÜKSEKOKULU
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
ING 220 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 220
|
Bahar
|
4
|
2
|
5
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kabin hizmetleri adaylarının B1 seviyesinde iletişim becerileri geliştirmesini hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarda genel ve mesleki İngilizce’de uygun kalıpları kullanarak etkin iletişim kurabilmeyi öğretir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ING 220 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri Konu: Acil Tıbbi Durumlar -1 Kelime Bilgisi: Sağlık ile İlgili Kelimeler Dilbilgisi: Tıbbi Sorunu Tespit Etme, Bilgilendirme, Yardım İsteme, Harekete Geçme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-45. Print. |
2 | Konu: Acil Tıbbi Durumlar -2 Kelime Bilgisi: Acil Tıbbi Bakım Teçhizatı, Uçuş Sırasında Acil Tibbi Durumlar ve Kazalar ile İlgili Kelimeler, Bağlaçlar Konuşma: Acil Tıbbi Durum ile İlgilenme, Tıbbi Durumu Rapor Etme Dilbilgisi: Mürettebata Yönerge Verme, Geçmiş ile İlgili Konuşma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 44-49. Print. |
3 | Vaka Çalışması: Acil Tıbbi Durumlar Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 1 Kelime Bilgisi: Uçuş Esnasında Acil Durumlar ile İlgilş Kelime ve Kalıplar Konuşma: Uçuş Esnasında Acil Durumları Yönetme Dilbilgisi: Yönerge Verme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Is There a Doctor on Board?” “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 50-54. Print. |
4 | Konu: Uçuş Esnasında Acil Durumlar - 2 Kelime Bilgisi: Tahliye ile İlgili Kelime ve Kalıplar Konuşma: Acil Durum Anonsları, Acil Durum Raporlama Dilbilgisi: Acil Durumlarda Yapılmaması Gerekenler ile İlgili Yönerge Verme, Yönergeleri Raporlama | Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 55-57. Print. |
5 | Vaka Çalışması: Uçuş Esnasında Acil Durumlar Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular-1 Konuşma: Yolcu Şikayetlerine Karşılık Verme Dilbilgisi: Şikayeti Anlama, Özür Dileme, Sebep İfade Etme, Çözüm Bulma, Yardım Teklif Etme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “In-Flight Emergencies,” “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 58-61. Print. |
6 | Konu: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular- 2 Konuşma: Rahatsızlık Veren Yolcularla İlgili Şikayetler ile İlgilenme, Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgilenme Kelime Bilgisi: Rahatsızlık Veren Yolcular ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Koşul Cümlecikleri-Tip 1, Zorunluluk İfade Etme | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 62-65. Print. Murphy, Raymond. “If…” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 208-209. Print. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Vaka Çalışması: Şikayetler ve Rahatsızlık Veren Yolcular Konu: İnişe Hazırlık - 1 Konuşma: Son Kontrol ve Anonsları Yapma Kelime Bilgisi: Son Kontroller ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Çoklu Fiilerde Kelime Dizimi | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Complaints and Disruptive Passengers,” “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 66-69. Print. |
9 | Konu: İnişe Hazırlık - 2 Konuşma: Rötarlı İnişler ile İlgili Bilgi Verme, Sorun Anlama ve Daha Fazla Bilgi İsteme, Soruna Çözüm Bulma Kelime Bilgisi: Edatlar Dilbilgisi: Zaman ile İlgili Konuşma, Son Kontrolleri Yapma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 70-73. Print. |
10 | Vaka Çalışması: İnişe Hazırlık Konu: Uğurlama- 1 Konuşma: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme Kelime Bilgisi: Terminale Varme ve Yolcuları İndirme ile İlgili Kelime ve Kalıplar Dilbilgisi: Bir Tavsiyede Bulunma | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Preparing for Landing,” “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 74-77. Print. |
11 | Konu: Uğurlama - 2 Konuşma: Kabin Debrifinginde Konuşma Dilbilgisi: Should, Should Have Done | Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 77-79. Print. Murphy, Raymond. “Should.” Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007, pp. 74-75. Print |
12 | Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık | 12 Vaka Çalışması: Uğurlama Sözlü Sınava Hazırlık Gerighty, Terence and Shon Davis. “Saying Goodbye.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 80-81. Print. |
13 | Sözlü Sınav | |
14 | Konu: İş Arama Süreci Konuşma: Mülakat Soruları | https://resources.workable.com/cabin-crew-interview-questions |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Gerighty, Terence and Shon Davis. English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. Print ISBN: 978-0-462-09873-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. 3rd ed., Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Print. ISBN: 978-0-521-67580-2. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
30
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak |
|||||
2 | Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak |
X | ||||
3 | Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak |
X | ||||
4 | Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek |
|||||
5 | Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek |
|||||
6 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
|||||
7 | Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak |
|||||
8 | Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek |
|||||
9 | Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak |
|||||
10 | Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Havacılık Öğrencilerimiz İstanbul Havalimanı'nda Emirates Airbus A380 Uçuş Operasyonu'na Katıldılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencileri İstanbul Havalimanı Teknik Gezisi’ne ve Emirates Havayolu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri A.Ş.'de Staj Yapıyor
Sivil Havacılk Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri A.Ş.'de staja kabul edildiler.
Çıraklar Ustalara Soruyor Konuğu Hava Trafik Koordinatörleri Emre Yüce, Simay Ece Kanat Tektaş ve Nuray Tülü
Hava Trafik Kontrolörlüğü mesleğini anlatmak, hava trafik ve kokpit arasındaki iletişimin önemini anlatmak ve öğrencilerin merak ettiklerine cevap vermek üzere Hava Trafik
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz Pegasus Havayolları'nda Staj Yapıyor
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz zorunlu stajlarını ülkemizin en önemli havayolu işletmelerinden Pegasus Havayolları'nda sürdürüyorlar.
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencileri TGS Staj Mülakatında
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri’nde staj için mülakata girdiler.
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamnında YDA Dalaman Havalimanı Eski Genel Müdürü Sn. Cengiz Tuğrul Ayaz’ı ağırladı. Cengiz Bey, Havalimanı
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamnında Pegasus Havayolları İstasyonlar Müdürü Sn. Aytaç Yıldız’I ağırladı. Aytaç Bey, Pegasus Havayolları hakkında detaylı
TAV Ziyareti
Meslek Yüksek Okulu Müdürümüz Öğr.Gör.Dr. Burçin Önder, Müdür Yardımcımız Öğr.Gör. Emre Küheylan, Seyahat ve Dil Programları Koordinatörümüz Öğr. Gör. Edit Habif ve