Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)

SHKH 213 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Havacılıkta Mülakat Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SHKH 213
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Canlandırma
Simülasyon
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Havacılık sektörünün rekabetçi ortamında hem ulusal hem de uluslararası havayolu şirketlerinden kabul alabilmek için mülakatların öncesinde, sırasında ve sonrasında öğrencilere dikkat edilmesi gereken teknik ve pratik bilgileri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mülakatın amacını ve mülakat sürecinin hangi unsurlardan oluştuğunu açıklayabilir,
  • Mülakatın amacını ve mülakat sürecinin hangi unsurlardan oluştuğunu açıklayabilir,
  • Mülakat sürecinin her bir aşamasında mülakata giren kişinin neler yapması ya da yapmaması gerektiğini tartışabilir
  • Mülakat sürecinin her bir aşamasında mülakata giren kişinin neler yapması ya da yapmaması gerektiğini tartışabilir
  • Mülakat sırasında kişilerin hangi tür hatalara açık olduğunu ve bunları aşmak için ne yapmaları gerektiğini karşılaştırabilir
Ders Tanımı Havayollarının kabin memuru seçimlerinde ilk aşama olan mülakata, adayların hazırlanarak başarılı olma yöntem ve tekniklerini kapsar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Personel Seçiminde Mülakatın Önemi Altun, A. & Kovacı, A. (2004). Personel Seçiminde Mülakatın Önemi. Havacılık Ve Uzay Teknolojileri Dergisi Ocak 2004 Cilt 1 Sayı 3 syf:55-61
2 Mülakat Türleri Sertaç, A. (2016). Mülakat Teknikleri. İletişim, Özgeçmiş Hazırlama ve Beden Dili İpuçları Yayınevi: Ekin Basım Yayını Bölüm:2 ISBN: 9786053270829
3 Mülakat Türleri Solmuş, Tarık. “Personel Seçim Sürecinde Mülakat Tekniği”, İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt 5, Sayı 2. (Makale)
4 Mülakat Türleri Savaş, A. Tuğrul. Eleman Seçiminde Yetkinlik Bazlı Mülakat Teknikleri, Anka Matbaacılık, İstanbul, 2006.
5 Mülakat Komitesi Sertaç, A. (2016). Mülakat Teknikleri. İletişim, Özgeçmiş Hazırlama ve Beden Dili İpuçları Yayınevi: Ekin Basım Yayını ISBN: 9786053270829 Bölüm:2
6 Mülakatta Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Erdoğan İ., “İşletmelerde Personel Seçimi Ve Başarı Değerleme Teknikleri”, İ.Ü.İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul, syf:264, 1991.
7 Ara Sınav
8 Mülakat Öncesi Hazırlık Süreci Mülakat Süreci ve Sonrası Yeloğlu, Hakkı Okan (2004) “İşe Eleman Seçme Yöntemlerinde Örgütsel Farklılıklar ve Özgünlük Tartışmaları” Ege Akademik Bakış Dergisi,4(1-2), syf:115-124.
9 Mülakat Soru Türleri Rogers, C. (2009) The Cabin Crew Interview Made Easy: An Insiders Guide to the Flight. Aspire Press. ISBN-13: 978-0956073549
10 Mülakat Hataları Darby, K. (2001) AIR, Inc.'s, Questions: Airline interview questions : a comprehensive listing of frequently asked technical & human resource questions used by major, national & regional airlines. Bölüm: 5 ISBN 10: 1891726471
11 Mülakatta Beden Dili Wood, P. (2012). Snap: Making the Most of First Impressions, Body Language, and Charisma. New World Library. Bölüm: 4 ISBN: 987-1-57731-939-9
12 Mülakatta Etik Rogers, C. (2009) The Cabin Crew Interview Made Easy: An Insiders Guide to the Flight. Aspire Press. Bölüm:3 ISBN:0956073514
13 Deneme Mülakatı Rogers, C. (2009) The Cabin Crew Interview Made Easy: An Insiders Guide to the Flight. Aspire Press. Bölüm:2 ISBN-13: 978-0956073549
14 Deneme Mülakatı Rogers, C. (2009) The Cabin Crew Interview Made Easy: An Insiders Guide to the Flight. Aspire Press. Bölüm:2 ISBN-13: 978-0956073549
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Darby, K. (1998) AIR, Inc.'s Questions? Questions?: Airline Interview. AIR, Incorporated ISBN 10: 1891726048

Rogers, C. (2009) The Cabin Crew Interview Made Easy: An Insiders Guide to the Flight. Aspire Press. ISBN 10: 1908300132

Ward, K. (2001). The Essential Guide to Becoming a Flight Attendant. Kiwi Production. ISBN: 9780970184313

Sertaç, A. (2016). Mülakat Teknikleri. İletişim, Özgeçmiş Hazırlama ve Beden Dili İpuçları Yayınevi: Ekin Basım Yayını ISBN: 9786053270829

Hall, L. (2010). Cabin Crew Careers - Airline Recruitment Interview & Success Guide. Online Notes

Wood, P. (2012). Snap: Making the Most of First Impressions, Body Language, and Charisma. New World Library. ISBN: 987-1-57731-939-9

Altun, A. & Kovacı, A. (2004). Personel Seçiminde Mülakatın Önemi. Havacılık Ve Uzay Teknolojileri Dergisi Ocak 2004 Cilt 1 Sayı 3 (55-61)

Yeloğlu,  Hakkı Okan  (2004)  “İşe Eleman Seçme Yöntemlerinde Örgütsel Farklılıklar ve Özgünlük Tartışmaları” Ege Akademik Bakış Dergisi,4(1-2), pp. 115-124.

Solmuş,  Tarık. (2003)  “Personel Seçim Sürecinde Mülakat Tekniği”, İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt 5, Sayı 2. (Makale)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Borg, J. (2008). Body Language: 7 Easy Lessons to Master the Silent Language. Pearson Education. ISBN: 9781632207722

Burrows,P. (2009) The Essential Cabin Crew Interview Training Guide: Your Passport to Successful Interviews. Viva Aviation Guides. ISBN-10: 0970184328

Kumaş, H. & Tozkoparan, G. (2006) İşten Çıkarma Sürecinde Çıkış Mülakatları 148 Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 8, Say:4.

Rabalais, K. J. (1992). Flight Attendant Interview Handbook: How to Get a Job With the Airlines. Plane Sense. ISBN, 0963078216

Darby, K. (2001) AIR, Inc.'s, Questions: Airline interview questions : A comprehensive listing of frequently asked technical & human resource questions used by major, national & regional airlines. ISBN 10: 1891726471 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
4
Proje
1
10
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak

X
2

Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak

3

Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak

4

Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek

5

Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek

6

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
7

Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak

8

Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek

9

Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak

10

Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek

11

Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.