MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 202 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Grafik Tasarım Proje II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 202
|
Bahar
|
2
|
4
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı; profesyonel grafik tasarımcı olmadan önce öğrencilerin bilmesi gereken teknik ve estetik değerleri tasarımlarına taşımanın püf noktalarını içerir. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin projeler şeklinde temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş / Ders planının açıklanması, dönem konularının ve projelerinin tanıtılması, değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi verilmesi. Proje 1.1: Brief paylaşımı. | |
2 | Proje 1.1: Yerli ve yabancı afiş tasarımları örnekleri üzerinden anlatım. Eskiz ve taslak çalışmalar üzerinden görsel fikirlerin tartışılması. | Konu anlatımı. |
3 | Proje 1.1: Eskiz ve taslak çalışmalar üzerinden görsel fikirlerin tartışılması. Afiş tasarımlarının olgunlaştırılması. | Uygulama ve geri bildirim. |
4 | Proje 1.1: Afiş tasarımlarının olgunlaştırılması. | Uygulama ve geri bildirim. |
5 | Proje 1.1’in teslimi, sunum ve değerlendirme. Proje 1.2: Brief paylaşımı. | Sunum ve değerlendirme. |
6 | Proje 1.2’in teslimi, sunum ve değerlendirme. Proje 2: Brief paylaşımı. | Sunum ve değerlendirme. |
7 | Proje 2: Briefe uygun kimlik tasarımı için çalışılacak konu başlığı seçilir ve onaya sunulur. Onay sonrası tasarım taslakları için çalışmaya başlanır. Tasarım örnekleri üzerinden ders anlatımı. | Konu anlatımı, uygulama ve geri bildirim. |
8 | Proje 2: Taslak çalışmalar üzerinden görsel fikirler tartışılır ve tasarımlar olgunlaştırılır. | Uygulama ve geri bildirim. |
9 | Proje 2: Tasarımlar proje teslimi için tamamlanmaya yakın hale getirilir. Tamamlanan tasarımlar üzerinden son düzenlemeler yapılır ve mock up sunum hazırlığına geçilir. | Uygulama ve geri bildirim. |
10 | Proje 2’in teslimi, sunum ve değerlendirme. Proje 3 (Final Projesi): Brief paylaşımı. | Sunum ve değerlendirme. |
11 | Proje 3: Tasarım örnekleri üzerinden anlatım. Kitap kapağının taslak çalışmalar üzerinden görsel fikirlerin tartışılması. | Konu anlatımı ve uygulama. |
12 | Taslak çalışmalar üzerinden görsel fikirler tartışılır ve kitap kapağında yer alacak görselin tasarımı çalışılır. | Uygulama ve geri bildirim. |
13 | Kitap kapağında yer alacak görsel tamamlanmaya yakın hale getirilerek ön ve arka kapağın sayfa düzeni oluşturulmaya başlar. | Uygulama ve geri bildirim. |
14 | Ön ve arka kapak tasarımında tipografi ve sayfa düzeni olgunlaştırılır. | Uygulama ve geri bildirim. |
15 | Proje 3 (Final Projesi) tasarım sonlandırılır ve mock up sunum hazırlığına geçilir. | Uygulama ve geri bildirim. |
16 | Final Projesi Teslimi. |
Ders Kitabı | Ambrose, G., Harris, P. (2013), Yaratıcı Tasarımın Temelleri ISBN – 9789750406461
Paul Harris, Gavin Ambrose (2012), Grafik Tasarımın Temelleri ISBN: 9789750406157
Uçar, T.F. (2020), Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. ISBN - 9789751040534 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
15
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
|||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.