MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 207 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hareketli Grafik Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 207
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin metin, görüntü, ses ve canlandırmalarının çeşitli iletişim ortamlarında kullanılmasını öğrenmesi, yaratıcı tasarımlar için ders saatlerinde ve projelerde uygulamalı grup/bireysel çalışmalar düzenlenmesi, hareketli grafik uygulama programlarını temel düzeyde öğrenmesi ve farklı şekillerde hareketli görseller hazırlayabilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Hareketli grafik tasarımı |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş / Ders planının açıklanması, dönem konularının ve projelerinin tanıtılması. Amaç ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. | |
2 | Hareketli grafik tasarımının tanımı ve tarihi hakkında sunum yapılması. Geçmişten günümüze televizyon ve sinemada yapılmış örneklerin incelenmesi ve teorik bir altyapı oluşturulması. | |
3 | Adobe After Effects programına giriş. Arayüz incelemesi ve geometrik şekiller üzerinden basit animasyon denemeleri. | Derste incelenen örneklere benzer başka örneklerin araşıtırılıp, incelenmesi. |
4 | Animasyon prensiplerinin sunumu. Animasyon filmlerinden örnekler incelenmesi ve uygulama. Ödev projesinin verilmesi. | AE programında bilgi pekiştirme amaçlı verilen küçük alıştırmaların uygulanması. |
5 | Proje 1: “Sosyal Medya Post Tasarımı Hareketlendirme” projesine giriş. Proje briefinin verilmesi. Konu anlatımı ve örnek incelemeleri. After Effects programında “Parenting” özelliğine bir bakış ve uygulama yapılması. After Effects programında deneysel alıştırmaların çalışılması. | Sunum yapmak üzere animasyon prensiplerinin doğru bir şekilde uygulandığı örnekler araştırılması. Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması. |
6 | Adobe Illustrator ve Photoshop programlarından After Effects programına grafik öğe aktarımı ve entegrasyonu. “Maskeleme” özelliğine bir bakış ve uygulama yapılması. Ödev projesinin verilmesi. | Proje 1’de kullanılmak üzere belirlenecek konu ve materyallerin araştırılması. |
7 | After Effects programında “Graph Editor” ve “Expressions” özelliğine bir bakış ve uygulama yapılması. Proje geliştirme, uygulama ve geribildirim. | Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması. |
8 | Proje 1 sunum, teslim ve değerlendirme. Sınıf içi sunumlarının yapılması ve projelerin değerlendirilmesi. | Proje 1 çıktılarının teslim etmek üzere eksiksiz bir şekilde hazırlanıp sınıfa getirilmesi. |
9 | Proje 2: “Kinetik Tipografi ile Müzik Klibi Animasyonu” projesine giriş. Proje briefinin verilmesi. Konu anlatımı ve örnek incelemeleri. Konu anlatımı ve örneklerin incelenmesi. | |
10 | Program kullanımı konusunda gelişmeye yönelik süreli alıştırma denemeleri. Ödev projesinin verilmesi. | Proje 2 briefinin incelenmesi ve sınıf içi değerlendirilmesi. |
11 | Projede kullanılacak grafik, ses klibi ve tipografi öğelerinin belirlenmesi ve sahneleme taslaklarının hazırlanması. Program kullanımında yeni özellik / fonksiyon tanıtımı ve uygulamaları. | Proje 2’de kullanılmak üzere belirlenecek konu ve materyallerin araştırılması. Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması. |
12 | Proje geliştirme, uygulama ve geribildirim. Ödev projesinin verilmesi. | |
13 | Proje geliştirme, uygulama ve geribildirim. | Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması. |
14 | Hazırlanan proje öğelerinin bir araya getirilmesi ve çıktılardan önce son geribildirimlerin verilmesi. | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi. | |
16 | Final projesinin teslimi ve değerlendirilmesi. |
Ders Kitabı | Akarsu, Yağızalp (2015) AFTER EFFECTS CS6 AND CC ISBN 6055201272
|
||
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gallagher, Rebecca ve PALDY, Andrea Moore (2007). Exploring Motion Graphics. Thomson Delmar Learning, Kanada. ISBN . 1418014214
Williams, Richard (2012) The Animator's Survival Kit. Faber & Faber,ABD
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
4
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
|||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
|||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
|||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.