Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hareketli Grafik Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 207
Güz
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin metin, görüntü, ses ve canlandırmalarının çeşitli iletişim ortamlarında kullanılmasını öğrenmesi, yaratıcı tasarımlar için ders saatlerinde ve projelerde uygulamalı grup/bireysel çalışmalar düzenlenmesi, hareketli grafik uygulama programlarını temel düzeyde öğrenmesi ve farklı şekillerde hareketli görseller hazırlayabilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hareketli ve etkileşimli medyanın önemini kavrayabilecek
  • Hareketli ve etkileşimli medyanın temel tekniklerini kullanabilecek
  • Yaratıcı düşünce ve fikirleri uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda karar verebilecek
  • Hareketli görsel oluşturabilir ve editing yapabilecek
  • Bir projenin fikrinden son icraya kadar olan sürecini tasarlayabilecek
Ders Tanımı Hareketli grafik tasarımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş / Ders planının açıklanması, dönem konularının ve projelerinin tanıtılması. Amaç ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi.
2 Hareketli grafik tasarımının tanımı ve tarihi hakkında sunum yapılması. Geçmişten günümüze televizyon ve sinemada yapılmış örneklerin incelenmesi ve teorik bir altyapı oluşturulması.
3 Adobe After Effects programına giriş. Arayüz incelemesi ve geometrik şekiller üzerinden basit animasyon denemeleri. Derste incelenen örneklere benzer başka örneklerin araşıtırılıp, incelenmesi.
4 Animasyon prensiplerinin sunumu. Animasyon filmlerinden örnekler incelenmesi ve uygulama. Ödev projesinin verilmesi. AE programında bilgi pekiştirme amaçlı verilen küçük alıştırmaların uygulanması.
5 Proje 1: “Sosyal Medya Post Tasarımı Hareketlendirme” projesine giriş. Proje briefinin verilmesi. Konu anlatımı ve örnek incelemeleri. After Effects programında “Parenting” özelliğine bir bakış ve uygulama yapılması. After Effects programında deneysel alıştırmaların çalışılması. Sunum yapmak üzere animasyon prensiplerinin doğru bir şekilde uygulandığı örnekler araştırılması. Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması.
6 Adobe Illustrator ve Photoshop programlarından After Effects programına grafik öğe aktarımı ve entegrasyonu. “Maskeleme” özelliğine bir bakış ve uygulama yapılması. Ödev projesinin verilmesi. Proje 1’de kullanılmak üzere belirlenecek konu ve materyallerin araştırılması.
7 After Effects programında “Graph Editor” ve “Expressions” özelliğine bir bakış ve uygulama yapılması. Proje geliştirme, uygulama ve geribildirim. Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması.
8 Proje 1 sunum, teslim ve değerlendirme. Sınıf içi sunumlarının yapılması ve projelerin değerlendirilmesi. Proje 1 çıktılarının teslim etmek üzere eksiksiz bir şekilde hazırlanıp sınıfa getirilmesi.
9 Proje 2: “Kinetik Tipografi ile Müzik Klibi Animasyonu” projesine giriş. Proje briefinin verilmesi. Konu anlatımı ve örnek incelemeleri. Konu anlatımı ve örneklerin incelenmesi.
10 Program kullanımı konusunda gelişmeye yönelik süreli alıştırma denemeleri. Ödev projesinin verilmesi. Proje 2 briefinin incelenmesi ve sınıf içi değerlendirilmesi.
11 Projede kullanılacak grafik, ses klibi ve tipografi öğelerinin belirlenmesi ve sahneleme taslaklarının hazırlanması. Program kullanımında yeni özellik / fonksiyon tanıtımı ve uygulamaları. Proje 2’de kullanılmak üzere belirlenecek konu ve materyallerin araştırılması. Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması.
12 Proje geliştirme, uygulama ve geribildirim. Ödev projesinin verilmesi.
13 Proje geliştirme, uygulama ve geribildirim. Derste incelenmek üzere üzere ödev projesinin tamamlanması.
14 Hazırlanan proje öğelerinin bir araya getirilmesi ve çıktılardan önce son geribildirimlerin verilmesi.
15 Dönemin gözden geçirilmesi.
16 Final projesinin teslimi ve değerlendirilmesi.

 

Ders Kitabı

Akarsu, Yağızalp (2015) AFTER EFFECTS CS6 AND CC

ISBN 6055201272
Önerilen Okumalar/Materyaller

Gallagher, Rebecca ve PALDY, Andrea Moore (2007). Exploring Motion   Graphics. Thomson Delmar Learning, Kanada.
 

ISBN .  1418014214

 Woolman, Matt (2004) Motion Design: Moving Graphics for Television, Music Video, Cinema and Digital Interfaces. RotoVision SA, İsviçre.
 

ISBN :

2880467896, 9782880467890

Williams, Richard (2012)  The Animator's Survival Kit. Faber & Faber,ABD
ISBN : 086547897X

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
4
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.