Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 208 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
3D Modelleme Animasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 208
Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı 3 boyutlu modellemeler ile animasyon tekniklerinin öğrencilere öğretilmesi
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 3 boyutlu modelleme ve animasyonun temellerini açıklayabilecek
  • 3 boyutlu modelleme yapabilecek
  • Animasyon tasarım bilgisine sahip olabilecek
  • Boyutlama tekniklerini analiz edebilecek
  • 2 boyutlu tasarımları 3 boyutlu ortama aktarabilecek
Ders Tanımı 3 boyutlu modellemeler ile animasyon tekniklerinin öğrencilere öğretilmesi

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgilendirme /Blender programına giriş ve arayüz tanıma
2 Blender programıyla basit 3D model oluşturma Blender 3D: Architecture, Buildings, and Scenery Bölüm 3
3 Blender programında materyaller oluşturma (cam, ışık, metal, ahşap) Blender 3D: Architecture, Buildings, and Scenery Bölüm 7
4 Blender programında kamera ve ışık kullanımı Blender 3D: Architecture, Buildings, and Scenery Bölüm 10
5 Teknik çizim üzerinden poligon modelleme Blender 3D: Architecture, Buildings, and Scenery
6 Blender ile Adobe Illustrator - Adobe Photoshop arasında dosya aktarımının kullanılması Blender 3D: Architecture, Buildings, and Scenery Bölüm 2
7 Poligon modelleme ve stant üretiminde kullanılan parçaların modellenmesi Blender Cycles : Lighting and Rendering Cookbook Bölüm 3
8 Blender kulanılarak 3D stand tasarımı gerçekleştirme Blender 3D: Architecture, Buildings, and Scenery Bölüm 2
9 Gerçekçi texture eklenmesi, render sahnesi oluşturmak. Blender Cycles : Lighting and Rendering Cookbook Bölüm 3
10 Blender programı ile tematik kiosk stand tasarımı yapmak. / Proje I - (Ara sınav) Uygulama
11 3D mekanik modelleme Blender 3D: Designing Objects Modul 1 Bölüm 2
12 3D Mekanik modellerin hareketlendirilmesi Blender Cycles : Lighting and Rendering Cookbook Bölüm 8
13 3D karakter modelleme ve renklendirme Blender 3D: Designing Objects Module 2 Bölüm 3
14 3D karakter hareketlendirme Blender 3D: Designing Objects Module 2 Bölüm 3 3
15 Blender kullanarak, mekanik veya karakter hareketlendirme II - (Final) Uygulama
16 Dönem çalışmalarının değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı

Blender 3D: Architecture, Buildings, and Scenery / e-book (ISBN: 978-1847193674)

 

Blender Cycles : Lighting and Rendering Cookbook / e-book (ISBN: 978-1782164609)

 

Blender 3D: Designing Objects / e-book (ISBN: 9781787122468)

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
4
24
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
3
3
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
6
6
Final Sınavı
1
9
9
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.