Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 222 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Reklam Filmi Yapımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 222
Güz/Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Reklam filmi yapımının teorik ve teknik detaylarını öğretmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Reklam filmi tür ve formatlarını kavrayabilecekler
  • Reklam filmi yapabilme becerisi kazanabilecekler
  • Reklam mesaj stratejilerini kavrayabilecekler
  • Reklam metin yazarlığının temellerini öğrenebilecek ve uygulamalar üzerinden örneklendirebilecekler
  • Televizyonda reklam türlerini ve yapım yaklaşımlarını tanımlayabileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders kapsamında reklam film yapımının teorik ve teknik detayları ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme.
2 Reklam Nedir? Reklam Çeşitleri Nelerdir? Akbulut, N. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Beta Basım Yayım. Tayfur, G. (2013). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm: 1
3 Reklam ve Kültür, Bernbach üzerinden Reklam’ın Kısa Tarihi Akbulut, N. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Beta Basım Yayım. Tayfur, G. (2013). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm: 1,3
4 Reklam Mesaj Stratejileri ve Slogan Akbulut, N. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Beta Basım Yayım. Tayfur, G. (2013). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm: 3, Sayfa: 52-65
5 Reklam Yazmanın Temelleri, Storyboard Hazırlama Akbulut, N. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Beta Basım Yayım. Tayfur, G. (2013). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm: 3, Sayfa: 70-87
6 Televizyon Reklam Türleri, Anlatım Biçimleri ve Yapım Yaklaşımları Akbulut, N. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Beta Basım Yayım. Tayfur, G. (2013). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık. Bölüm: 4, Sayfa:152
7 Ara Sınav
8 Sunum -
9 Sunum -
10 Final Proje Metin Yazımı Akbulut, N. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Beta Basım Yayım. Bölüm: 4, Sayfa: 152
11 Proje Çekim Aşamaları -
12 Proje Çekim Uygulamaları -
13 Proje Yapım Sonrası Uygulamaları (Kurgu) (Öğrenciler çektikleri reklam filmlerini Adobe Premier Pro ile kurgulayacaklardır.)
14 Proje Yapım Sonrası Uygulamaları (Kurgu) (Öğrenciler çektikleri reklam filmlerini Adobe Premier Pro ile kurgulayacaklardır.)
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Akbulut, N. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Beta Basım Yayım. ISBN: 9789752957350

Önerilen Okumalar/Materyaller

Tayfur, G. (2013). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 6051336565

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
-
-
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
22
22
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.