Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 225 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Medyada Grafik Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 225
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı sosyal medyada grafik uygulamalar yapabilmek için gerekli temel yazılımları tanıtmak, yayınlanacağı mecraya uygun görselleri oluşturmaya olanak sağlayan teknikleri öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Piksel tabanlı grafik görseller oluşturmaya olanak sağlayan yazılımları kullanabilecek,
  • Sosyal medya platformlarında kullanılmakta olan grafik uygulamalarının niteliklerini belirtebilecek,
  • Farklı sosyal medya platformları için kampanya görselleri tasarlayabilecek,
  • Yenilikçi, yaratıcı sosyal medya grafik uygulamalarını örneklerle açıklayabilecek,
  • Planlanan bir sosyal medya kampanyasının grafik görsellerini farklı sosyal medya platformları için görsel bütünlük teşkil edecek şekilde projelendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriğini, sosyal medyaya yönelik grafik üretim süreçlerinin temel adımları ve farklı platformlarda nasıl uygulandıkları oluşturmaktadır. Öğrenciler, derste aldıkları teorik altyapı ve pratik bilgilerin uygulamalarını laboratuvar ortamında yapacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. . Dersin tanıtımı ve degerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme.
2 Sosyal Medya nedir? Platformların incelemesi, örnek sosyal medya proje araştırması Sosyal Medya nedir? Platformların incelemesi. Örnek sosyal medya proje araştırması
3 Kampanya örneklerinin incelenmesi ve Proje 1'in tanımlanması. Proje 1 için gerekli malzemelerin hazırlanması.
4 Kurumsal Kimlik tasarımını içeren Proje 1 üzerinde çalışmalar yapılması. Proje 1 uygulamaları ve ders içi yorumları ile proje geliştirmeleri Proje 1 uygulamaları ve ders içi yorumlar ile proje geliştirmeleri.
5 Proje 1'in teslimi ders içi sunumlar yapılması. Proje 1 teslimi ve sunumlar.
6 Proje 2'nin tanımlanması. Proje 2'ye giriş ve materyallerin toplanması.
7 Proje 2 uygulama ve örneklerle projenin geliştirilmesi. Ders içi Proje 2 uygulamaları.
8 Proje 2 üzerinde sınıf içi çalışmalar ve yorumlar yapılması. Ders içi Proje 2 uygulamaları ve yorumlar.
9 Proje 2'nin ders içerisinde teslimi ve sunumlar. Proje 2 teslimi ve sunumlar.
10 Proje 3'ün tanımlanması. Proje 3'e giriş ve materyallerin toplanması
11 Proje 3 için kampanya geliştirme ve tartışma aşaması. Proje 3 uygulamaları
12 Proje 3 kampanyaları üzerine sınıf içi çalışmalar yapılması. Proje 3 uygulamaları ve ders içi yorumlar
13 Proje 3 uygulama ve yorumlar ile projenin geliştirilmesi. Proje 3 uygulamaları ve ders içi yorumlar.
14 Proje 3 teslimi ve dönem sonu değerlendirmesi. Proje 3 teslimi ve sunumlar.
15 Dönem sonu değerlendirmesi
16 Dönem sonu değerlendirmesi

 

Ders Kitabı

Mobil Medyada Grafik Tasarımcının Galaksi Rehberi
Yazar: Özgür Alican
ISBN: 9789944711524

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
13
13
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
13
13
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.