MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 229 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Video Sanatı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 229
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; çekim ve video sanatı projeleri üretmenin temelleri hakkında bilgi vermek, video sanatı kavramı ve perspektiflerine yönelik bir anlayış kazandırmak, ses ve görüntü aracılığı ile sanatsal üretim oluşturabilmek ve video sanatı tarihi ve eserleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Video sanatının temel kavramları, video sanatının görsel iletişim içindeki rolü, deneysel filmin temelleri, sinema ve video sanatının farklılıkları, video sanatı tarihinin temelleri ve ses ve görüntünün video sanatı üzerinde uygulanma biçimleri bu dersin temel konularını oluşturmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Video Sanatının Temel Kavramları | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1 |
2 | Video Sanatı ve Sinema İlişkisi | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1-3 |
3 | Deneysel Filmin Temelleri | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3 |
4 | Kavramsal Sanat | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 1,2 |
5 | 20. yüzyıl Video Sanatı Tarihi | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1 |
6 | Türkiye’ de Video Sanatı | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 1-4 |
7 | Video Sanatının Günümüzde Uyarlanış Biçimleri | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3 |
8 | Nam June Paik ve Bill Viola | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Temel Video Teknikleri | Herbert Zettl, Sight Sound Motion, Wadsworth Publishing, 6. Baskı, 2010. ISBN: 9780495802969, Bölüm 1-3 |
11 | Uluslararası İstanbul Bienali Video Sanatı Örnekleri | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 3,4 |
12 | Uluslararası İstanbul Bienali Video Sanatı Örnekleri | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 3,4 |
13 | Video Sanatı Uygulaması İçin Konu Belirlemesi ve Taslak | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 2,3 |
14 | Uygulama Çalışması ve Kurgu | Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 2,3 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Projesi |
Ders Kitabı | Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117. Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, (Firdevs Candil Erdoğan, Çev.) Hayalperest Yayınevi, 1. Baskı, 2015. ISBN: 9786058502574 Herbert Zettl, Sight Sound Motion, Wadsworth Publishing, 6. Baskı, 2010. ISBN: 9780495802969, Bölüm 1-3 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
|||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.