Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 229 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Video Sanatı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 229
Güz/Bahar
1
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı; çekim ve video sanatı projeleri üretmenin temelleri hakkında bilgi vermek, video sanatı kavramı ve perspektiflerine yönelik bir anlayış kazandırmak, ses ve görüntü aracılığı ile sanatsal üretim oluşturabilmek ve video sanatı tarihi ve eserleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Video sanatının tarihsel gelişimini ve içeriğini tanımlayabilecek,
  • Video sanatını, sanatçıların eserleri üzerinden örneklendirebilecek,
  • Video sanatı ve sinema arasındaki farklılıkları yorumlayabilecek,
  • Ses ve görüntü aracılığı ile sanatsal kompozisyon oluşturabilecek,
  • Uygulamalı olarak video çalışmaları ortaya çıkarabilecektir.
Ders Tanımı Video sanatının temel kavramları, video sanatının görsel iletişim içindeki rolü, deneysel filmin temelleri, sinema ve video sanatının farklılıkları, video sanatı tarihinin temelleri ve ses ve görüntünün video sanatı üzerinde uygulanma biçimleri bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Video Sanatının Temel Kavramları Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1
2 Video Sanatı ve Sinema İlişkisi Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1-3
3 Deneysel Filmin Temelleri Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3
4 Kavramsal Sanat Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 1,2
5 20. yüzyıl Video Sanatı Tarihi Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 1
6 Türkiye’ de Video Sanatı Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 1-4
7 Video Sanatının Günümüzde Uyarlanış Biçimleri Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3
8 Nam June Paik ve Bill Viola Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 3
9 Ara Sınav
10 Temel Video Teknikleri Herbert Zettl, Sight Sound Motion, Wadsworth Publishing, 6. Baskı, 2010. ISBN: 9780495802969, Bölüm 1-3
11 Uluslararası İstanbul Bienali Video Sanatı Örnekleri Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 3,4
12 Uluslararası İstanbul Bienali Video Sanatı Örnekleri Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117, Bölüm 3,4
13 Video Sanatı Uygulaması İçin Konu Belirlemesi ve Taslak Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 2,3
14 Uygulama Çalışması ve Kurgu Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872, Bölüm 2,3
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Projesi

 

Ders Kitabı

Levend Kılıç, Video Sanatı; Eleştirel Bir Bakış, Hil Yayıncılık, 1996. ISBN: 9789757638117.

Michael Rush, Video Art, Thames & Hudson, 1. Edition, 2007. ISBN: 9780500284872.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, (Firdevs Candil Erdoğan, Çev.) Hayalperest Yayınevi, 1. Baskı, 2015. ISBN: 9786058502574

Herbert Zettl, Sight Sound Motion, Wadsworth Publishing, 6. Baskı, 2010. ISBN: 9780495802969, Bölüm 1-3

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
7
7
Proje
1
15
15
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.