
MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MISL 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MISL 101
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin genel işletmecilik kavram ve konularını öğrenmesi ve işletmecilik uygulamalarını anlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, işletmelerin temel kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir niteliğe sahiptir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin İşleyişi hakkında bilgilendirme, Temel İşletmecilik Kavramları ve İşletme Biliminin Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi | Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 8-22.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 77-92 ve 1-11. |
2 | İşletme Yönetiminin Tarihsel Gelişimi | Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:79-86; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 12-24. |
3 | İşletmelerin Amaçları; İşletme-Çevre İlişkileri | Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 32-34/163-180.; Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s: 22-25/8-14.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 25-40. |
4 | İşletmelerin Sınıflandırılması | Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:29-45.; Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 36-44.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 41-76. |
5 | İşletmenin Yönetim Fonksiyonu | Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 53-73. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:73-78.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 77-92 ve 127-186. |
6 | İşletmenin Üretim Fonksiyonu | Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 143-156. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:151-167.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 187-226. |
7 | İşletmenin Pazarlama Fonksiyonu | Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 95-113.; Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:129-148.; Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300, s. 227-274. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşletmenin Finans ve Muhasebe Fonksiyonu/Kurumsal İletişim Fonksiyonu | Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 115-140. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:111-127 ve 169-178. |
10 | İşletmenin İnsan Kaynakları fonksiyonu | Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 75-93. / - Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:179-192. |
11 | İşletmenin Sosyal Sorumluluğu ve Etik | Çetin, C. & Arslan M. L. (2017). Temel İşletmecilik. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786052424575, s:215-223./ - Can, E. & Büyükbalcı, P. & Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Yayıncılık. ISBN: 9786053335054, s. 191-203. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Koçel, T. (2005). İşletme yöneticiliği. İstanbul Üniversitesi. ISBN: 9786052425817. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
34
|
34
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
|||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
|||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
|||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
|||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
|||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
|||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
|||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar

Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik

3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde

Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,

Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi

UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve

KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım

Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.