MESLEK YÜKSEKOKULU
Laboratuvar Teknolojisi (Türkçe)
MISL 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MISL 102
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, işletme fonksiyonlarına (üretim, pazarlama, yönetim ve finans) dair güncel konularda öğrencilere genel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, işletmelerin değişen kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir ders niteliğindedir. İşletme 1 dersinin devamı niteliğinde olup, işletme fonksiyonlarındaki güncel değişmeleri öğrencilere öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme, temel işletmecilik kavramlarının hatırlatılması | Mucuk, İ. (2018). Modern İşletmecilik. Türkmen Kitabevi. ISBN: 9786054749300. |
2 | Stratejik Yönetim | Muchena, M. M., Lomine, L., & Pierce, R. (2014). Oxford IB Diploma Programme: Business Management Course Companion. Oxford University Press. |
3 | Stratejik Yönetim | Muchena, M. M., Lomine, L., & Pierce, R. (2014). Oxford IB Diploma Programme: Business Management Course Companion. Oxford University Press. |
4 | Post Modern Yönetim, Toplam Kalite Yönetimi, Benchmarking, Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. Kısım 2 |
5 | Post Modern Yönetim, Toplam Kalite Yönetimi, Benchmarking, Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. Kısım 3 |
6 | Kobi Tanımı, Önemi ve KOSGEB, Destekler | Tekin, E., & GÜNGÖR, B. (2024). Kobi’ler (Ar-Ge, İnovasyon, Dijital Dönüşüm, Fsmh, Yeni Nesil Destekler Ve Dış Ticaret)-Kobi İhracat Terimleri Sözlüğü İle. EĞİTİM YAYINEVİ. Birinci Bölüm, İkinci Bölüm ve Altıncı Bölüm |
7 | Ara Sınav | - |
8 | Toplum 5.0 ve Digital Dönüşüm | Çukurbaşı, B., Gençay, S., Baysal, E., & kıyıcı, G. (2023). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Endüstri 4.0 ve/veya Toplum 5.0 ile İlişkili Kavramlara Yönelik Farkındalıklarının Geliştirilmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 99-112. Arı, E. S. (2021). SÜPER AKILLI TOPLUM: TOPLUM 5.0. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 455-479. |
9 | Döngüsel Ekonomi ve Paylaşım Ekonomisi, Yeşil Ekonomi | https://donguselekonomiplatformu.com/ https://dongusel.csb.gov.tr/ Balbay, Ş., SARIHAN, A., & Avşar, E. (2021). Dünyada ve Türkiye’de “Döngüsel ekonomi/endüstriyel sürdürülebilirlik” yaklaşımı. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (27), 557-569. |
10 | Digital Pazarlama ve Pazarlama 4.0 | Chaffey, D. ve Chadwick F. (2016). Digital Pazarlama: Strateji, Yürütme ve Uygulama. (Çev. F. Apaydın, A. Aksakal). Edinburgh: Pearson Education Limited. |
11 | Digital Pazarlama ve Pazarlama 4.0 | Chaffey, D. ve Chadwick F. (2016). Digital Pazarlama: Strateji, Yürütme ve Uygulama. (Çev. F. Apaydın, A. Aksakal). Edinburgh: Pearson Education Limited. |
12 | Modern işletmecilikte insan kaynakları yönetimi ve farklılık yönetimi, çatışma yönetimi | Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. Kısım 5 |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen Okumalar:
İnternet Siteleri:
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
16
|
16
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
24
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
32
|
32
|
Toplam |
148
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
|||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. |
|||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. |
|||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. |
|||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. |
|||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. |
|||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. |
|||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Dalan Kimya Ar-ge Yöneticisi Fatma Bilge'yi Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Dalan Kimya Ar-ge yöneticisi Fatma Bilge'yi ağırladık. 3 Mayıs
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Eray Güder'i Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Ant Teknik Satış Mühendisi Eray Güder ağırlandı. 3 Nisan tarihinde Standardizasyon ve
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Eser Ok'u Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Sistem Tıp Laboratuvarı kurucusu Eser Ok ağırlandı. 15 Mart tarihinde Laboratuvar Yönetimi dersi
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Alp Pekcan'ı Ağırladı.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Pekcan Havuzculuk'un kurucusu Makine Mühendisi Alp Pekcan'ı ağırladık. 7 Mart tarihinde Standardizasyon
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Gıda Mühendisi Resul Süleli'yi Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Gıda Mühendisi Resul Süleli ağırlandı. 5 Mart tarihinde Laboratuvar Yönetimi dersi