MESLEK YÜKSEKOKULU
Mobilya ve Dekorasyon (Türkçe)
MICM 104 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilgisayar Destekli Çizim I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MICM 104
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin ekran düzenleme ve çizim yardımcı komutlarını, temel çizim komutlarını, düzenleme komutlarını, ölçülendirme komutlarını kullanabilmeleri, bilgisayar destekli çizim programları arası veri dönüşümleri yapabilecek ve çıktı alabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği ekran düzenleme komutları, Çizim yardımcı komutları, katman oluşturulma ve düzenlenme, Çizim komutları ve kullanımı, Çizim komutları ve kullanımı, çizimlere yazı ekleme, Çizim yapma aşamalarında koordinat sistemlerini kullanabilme, Düzenleme komutlarını kullanabilme, Ölçülendirme komutlar, Ölçülendirme ve ölçülendirme yazılarını ayarlama, Bilgisayar destekli çizim programları arası veri dönüşümleri, Yazıcı ayarları ve çıktı alma gibi konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma ve öğrencilerle Autocad programının genel hatlarıyla tanıtılması. | |
2 | Autocad: menüler ve temel çizim araçları, çizgi ve şekil komutları | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 1 ISBN:9786059129442 |
3 | Diğer çizgi komutları, düzenleme komutları | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 1 ISBN:9786059129442 |
4 | Düzenleme komutları, tarama, layer ve block sistemlerinin kullanımı | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 1 ISBN:9786059129442 |
5 | Yazı, ölçü, tablo, eklenti yapma ile ilgili komutlar | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 2 ISBN:9786059129442 |
6 | Autocad programı kullanarak obje çizim çalışmaları | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 3 ISBN:9786059129442 |
7 | Autocad programı kullanarak obje çizim çalışmaları | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 3 ISBN:9786059129442 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Baskıya Hazırlık | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 5 ISBN:9786059129442 |
10 | 3d Autocad | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 6 ISBN:9786059129442 |
11 | 3d Autocad | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 6 ISBN:9786059129442 |
12 | 3d Autocad | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,"Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap Bölüm 6 ISBN:9786059129442 |
13 | Photoshop menüleri ve araçları | Yıldız, Ö., (2019) "Adobe Photoshop CC", Alternatif Yayıncılık, İstanbul Bölüm 1 ISBN: 978-975-8015-40-5 |
14 | Photoshop menüleri ve araçları | Yıldız, Ö., (2019) "Adobe Photoshop CC", Alternatif Yayıncılık, İstanbul Bölüm 2 ISBN: 978-975-8015-40-5 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Dönemin gözden geçirilmesi |
16 | Final |
Ders Kitabı | Örgüllü, M., Bakkal, T., Baykal, G.,(2016) "Autocad 2016 Temel Eğitim Kitabı", Abaküs Kitap 9786059129442 Yıldız, Ö., (2019) "Adobe Photoshop CC", Alternatif Yayıncılık, İstanbul ISBN: 978-975-8015-40-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mobilya üretiminde kullanılan malzeme ve aksesuarlar ile temel ve teknolojik makineleri tanıyacaktır. |
X | ||||
2 | Mobilya ve dekorasyon alanındaki projeleri çizebilecek, okuyabilecek ve çizilmiş projelere uygun mobilya üretimi, montajı, bakımı ve onarımı yapabilecektir. |
X | ||||
3 | Mobilya endüstrisinde kullanılan malzemeleri ve uygulamaları, çevre ve insan sağlığı ile ilişkilendirebilecektir. |
X | ||||
4 | Bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilecek ve bilgisayar destekli imalat tekniklerini tanıyacaktır. |
X | ||||
5 | Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilecek ve maliyet analizlerini yapabilecektir. |
X | ||||
6 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecektir. |
X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olacaktır. |
|||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olacak ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. |
X | ||||
9 | Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olacak, acil durumlarda ilk yardım tekniklerini uygulayabilme yeteneğine sahip olacaktır. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Mobilya ve Dekorasyon ve İç Mekan Tasarımı Programı Öğrencilerimizin Projeleri MODEKO 2o2o'de
Mobilya ve Dekorasyon ve İç Mekan Tasarımı programları öğrencilerimizin "MMVD 250 - Mobilya Tasarımında Güncel Yaklaşımları" dersi kapsamında hazırlamış oldukları yatak odası
Mobilya ve Dekorasyon Programı IKEA Teknik Gezisi
25.11.2019 Çarşamba günü Meslek Yüksekokulu Mobilya ve Dekorasyon ve İç Mekan Tasarımı programı öğrencileri MMVD 250 “Mobilya Tasarımında Güncel Yaklaşımlar” dersi kapsamında
Maktiel Ahşap ve Dekorasyon Teknik Gezisi
MMVD 107 Masif Mobilya dersi kapsamında, Maktiel Ahşap ve Dekorasyon Ltd. Şti. firmasına düzenlenen teknik gezide masif mobilyanın tüm üretim süreçleri detaylıca
Alfemo Teknik Gezisi
13.11.2019 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Mobilya ve Dekorasyon programı öğrencileri ile “Mobilya Tasarımında Güncel Yaklaşımlar” dersi kapsamında Alfemo Torbalı üretim
Çıraklar Ustalara Soruyor "Şükrü Özhan"
Çıraklar Ustalarına Soruyor etkinliği kapsamında bu hafta Tuğra Pazarlama ve Cila'dan Şükrü ÖZHAN 'ı konuk ettik.
Çıraklar Ustalara Soruyor "Melek ÖZBAY"
Çıraklar Ustalarına Soruyor etkinliği kapsamında bu hafta Y.Mimar Melek ÖZBAY'ı konuk ettik.
Mobilya ve Dekorasyon Programı Öğrencileriniz Oyma Atölyesinde
Mobilya ve Dekorasyon programı MMVD 207 “Ahşap Süsleme Teknikleri” dersi kapsamında geleneksel meslek kollarında faaliyette bulunan Mutlu Yıldırım'ın atölyesine teknik gezi düzenlendi.
4 Soru 1 Hayat Projesi Tüm Hızıyla Devam Ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Sosyal Sorumluluk Komitesi ile İzmir Ekonomi Rotaract Kulübü iş birliği ile meslek lisesi öğrenciler için hayata geçirilen