Meslek Yüksekokulu
Eve kapandık, alışverişte coştuk
Türkiye’de, koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerin başında gelen e-ticaret, geçtiğimiz yıl yüzde 85 oranında büyüdü, 2021’deki işlem hacmi hedefi ise 400 milyar lira oldu. İngiltere merkezli bir ajansın (We Are Social) bu yıl açıkladığı verilere göre, Türkiye’deki internet kullanıcılarının online alışveriş yapma oranı dünya ortalamasını yakalayarak yüzde 75.8’e ulaştı, mobil cihazlar da alışveriş aracı haline geldi. İEÜ Meslek Yüksekokulu Müdürü ve Pazarlama Programı Öğretim Görevlisi Burçin Önder, “Firmaların müşteriye yaklaşımından, vatandaşın beklentilerine kadar birçok konuda ezber bozuldu. Tüketicinin beklentilerini iyi anlayan, büyüme adımlarını doğru atan firmalar, bu süreçten oldukça kazançlı çıkacak” dedi.
Dijitalleşmenin firmalar için artık bir zorunluluk haline geldiğini belirten Önder, dünya genelindeki verilerin de bunu desteklediğini dile getirdi.
DÜNYAYI YAKALADIK
Uluslararası alanda yapılan araştırmanın detaylarını paylaşan Önder, “Bu yılın başında açıklanan verilere göre, 16-64 yaş arasındaki internet kullanıcılarının yüzde 81’i, almak istedikleri bir ürünü internette araştırmış, yüzde 90’ı da herhangi bir satış sitesini ziyaret etmiş. Telefon ya da tablet bilgisayar kullananların yüzde 70’i, online satış platformlarının uygulamalarını yüklemiş. Dünya genelinde kullanıcıların yüzde 76.8’i, internet üzerinden bir ürün satın almış. Türkiye’de ise bu oran yüzde 75.8 ve bu açıdan dünya ortalamasını yakaladığımız görülüyor” diye konuştu.
PARAYI GÜZELLİĞE HARCADIK
Önder, sözlerini şöyle sürdürdü: “Mobil cihazlar üzerinden de e-ticarete hızlı uyum sağlandı. Mobil cihaz aracılığıyla ürün satın alanların dünya ortalaması yüzde 55.4. Bu oran, Türkiye’de 54.8 seviyesinde. Bu açıdan da dünya ile eşdeğer olduğumuzu söyleyebilirim. Dünya genelinde, en çok moda ve güzellik ürünleri satın alındı. Bu ürünler için harcanan tutar, 665 milyar dolar. Seyahat ve konaklama için 593 milyar dolar, hobi ürünleri için ise 525 milyar dolar harcanmış. Türkiye’de de harcama yapılan ürünler benzerlik gösteriyor. Kişisel bakım ürünleri de çok tercih ediliyor. Ayrıca, mobil bankacılık ve buna ilişkin aplikasyonların kullanımına da çok alıştık. Bu uygulamaların mobil cihazlara indirilme oranı dünya genelinde yüzde 38.7, ülkemizde ise yüzde 48.2. Bu veriler, tüketici alışkanlıklarının ne yönde değiştiğini çok net gösteriyor. 2019 yılında Türkiye’de e-ticaret hacmi toplam 136 milyar TL olurken, 2020’nin ilk 6 ayında bu rakam 92 milyar TL’ye ulaşmıştı. 2020’nin sonunda ise, e-ticaret hacmi 250 milyar liraya yaklaştı. Büyüme, 2021 yılında da sürecek.”
5 KİŞİDEN 3’Ü YORUMLARA BAKIYOR
Sosyal medya ve internetteki tüketici yorumlarına da çok önem verildiğini söyleyen Önder, “Satın alma öncesi ürünün tanıtımına yönelik canlı videolar, tüketici üzerinde etkili oluyor. Firmalar, bu konuda özel hazırlıklar da yapıyor. Her 5 kullanıcıdan 3’ü, sosyal medya veya internette yapılan yorumları dikkate aldığını belirtiyor. Kullanıcı deneyimi kötü olan ürünü almaktan vazgeçebileceklerini söylüyor. Sadece iyi ürün hazırlamak ya da üretmek yetmez, sosyal medya ve internetteki algı sürecini de yönetmek gerekiyor. Bu konuda firmaların iyi hazırlanması gerekiyor. Ülkemizde ve dünyada giderek artan e-ticaret hacmi ve değişen iş modelleri, e-ticaret uzmanlarına olan ihtiyacı artırdı. Biz de Meslek Yüksekokulu olarak, öğrencilerimizi bu doğrultuda yetiştiriyoruz. İş birliklerimizi ve projelerimizi, dijital alanda yaşanan gelişmeler doğrultusunda güncelliyoruz” dedi.
Gazete Kupürleri
HABER |TÜM HABERLER
Havacılık Öğrencilerimiz İstanbul Havalimanı'nda Emirates Airbus A380 Uçuş Operasyonu'na Katıldılar
25 Mart Pazartesi günü Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Bölümü Öğrencileri SHKH 208 Yer Hizmetleri Yönetimi Dersi kapsamında ve 28 Mart Perşembe günü
3. Turizm Günleri kapsamında Havacılık Öğrencileri ’1T ABD-FRA Uçuşumuza Hoşgeldiniz’’ Workshop Etkinliği
3. Turizm Günleri kapsamında Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğretim Görevlilerimiz ve Öğrencilerimiz ‘’1T ABD-FRA Uçuşumuza Hoşgeldiniz’’ adı
Havacılık Öğrencilerimiz İstanbul Havalimanı'nda Emirates Airbus A380 Uçuş Operasyonu'na Katıldılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencileri İstanbul Havalimanı Teknik Gezisi’ne ve Emirates Havayolu
Dış Ticaret öğrencilerimiz ESBAŞ'ta
Dış Ticaret Programı öğrencilerimiz Ege Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ziyaretinde bulundu. Kurumsal İletişim Yetkilileri ile Dış Ticaret ve Gümrükleme
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri A.Ş.'de Staj Yapıyor
Sivil Havacılk Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri A.Ş.'de staja kabul edildiler.
Bahar Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
2023 - 2024 Bahar dönemi öncesi 1. ve 2. sınıf öğrencilerimizle ders seçimleri öncesi bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilmiştir.
Travel Turkey’de ‘İzmir Ekonomi’ Rüzgarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), Türkiye’nin en büyük turizm fuarlarından biri olan ve 7-9 Aralık 2023 tarihlerinde 17’nci kez kapılarını açan Travel Turkey
24 Saatlik ‘Uykusuz’ Oyun Maratonu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu, ülkemizde yaklaşık 1,5 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşan oyun sektörüne liseli gençlerin ilgisini artırmak amacıyla ‘Gameathon’