MESLEK YÜKSEKOKULU
Mimari Restorasyon (Türkçe)
MMIR 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Teknik Resim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMIR 101
|
Güz
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, çizim gereçlerinin doğru kullanımlarını öğrenmek, doğru çizim kuralları ve çizim tekniği ile ölçekli çizimler yapabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çizim gereçlerinin doğru kullanımı ve çizim tekniği ile ölçekli çizim yapılmasıdır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin önemi ve içeriğinin açıklanması. Derste kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması. | Sunum, ŞAHİNLER, O, KIZIL, F.Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 10-16 |
2 | Çizim araç-gereçlerini öğrenme. Yazı çalışması | ŞAHİNLER, O. KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 17-25 |
3 | Çizgi çalışması | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 26-28 |
4 | Antet çalışması | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 113-117 |
5 | Pergel çalışması | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 113-117 |
6 | İzdüşüm ve görünüş 1 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 113-117 |
7 | İzdüşüm ve görünüş 2 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf.67-86 |
8 | İzdüşüm ve görünüş 3 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 51-66 |
9 | Ortografik çizim ve kesit alma | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 51-66 |
10 | Ölçek bilgisi ve ölçülendirme 1 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 51-66 |
11 | Ölçek bilgisi ve ölçülendirme 2 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 130-140 |
12 | İzometrik perspektif 1 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 130-140 |
13 | İzometrik perspektif 2 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 275-305 |
14 | İzometrik perspektif 3 | ŞAHİNLER, O.KIZIL, F. Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 Syf. 275-305 |
15 | Dönem Tekrarı | Ön hazırlık gerektirmemektedir. |
16 | Final |
Ders Kitabı | ŞAHİNLER, O., KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınevi, İstanbul, 2006 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
65
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
|||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. |
|||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. |
|||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. |
X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. |
|||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’den Aydın’a ‘Tarihi Yaşatacak’ 24 Proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı öğrencileri, Aydın’ın Germencik ilçesinde atıl durumda bulunan yaklaşık 160 yıllık Taxiarchis Kilisesi’ni turizmin
Magnesia Antik Kentine Teknik Gezi Gerçekleştirildi
Mimari Restorasyon bölümü 2. sınıf öğrencileri Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 231-Mimarlığın Yakın Tarihi" ve "MMIR209-Koruma Projesi" dersleri kapsamında Magnesia antik kentine gezi
Taxiarchis Kilisesi Mübadele Müzesine Dönüşüyor
Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 209-Koruma Projesi" dersi kapsamında Mimari Restorasyon bölümündeki 24 öğrencinin katılımı ile Aydın'ın Germencik ilçesinde saha çalışmaları
İzmir Punta Bölgesine Teknik Gezi Gerçekleştirdik
Öğr. Gör. Duygu AKSOY tarafından yürütülmekte olan MMIR 205 - "Malzeme Bozulmaları ve Onarım" dersinin proje konusu olan Alsancak Liman’daki eski TCDD’a ait olan tescilli depo
Mimari Restorasyon Programı Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi Mimari Restorasyon Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Toplantıda öğrencilere OASIS, Blackboard gibi sistemler hakkında bilgilerin yanı
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.