Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

MTOI 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kat Hizmetleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 102
Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Otel işletmelerinin en önemli bölümlerinden biri olarak kabul edilen Kat Hizmetleri departmanının yapısını, işleyişini ve görevlerini açıklayarak; kat hizmetlerinde planlamayı anlatmak, bütçelemesini ve denetimini açıklamak, departmanın günlük uygulamalarını öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kat Hizmetleri Bölümü’nde planlama fonksiyonunu kavrayıp gerekliliklerini yerine getirebilecek
  • Kat Hizmetleri Bölümü’nde, çalışanların organize edilmesi, yönlendirilmesi ve yönetimi hakkında bilgilenmiş olacak
  • Bölümün odalarla ilgili faaliyetlerini uygulayabilecek
  • Kat Hizmetleri Bölümü'nün organizasyon yapısını kavramış olacaktır.
  • Kat Hizmetleri bölümü çalışanlarının performansını değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Kat hizmetleri dersi; otel hakkındaki uygulamaların incelenmesi ve organizasyon şemasında önemli bir yere sahip olan kat hizmetlerinin işleyişi hakkında bilgi içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Kat Hizmetleri departmanı hakkında genel bilgi, dersin işlenişi ve ders planı AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181Sayfa 1-9.
2 Otel İşletmelerinde Kat Hizmetlerinin Tanımı ve Organizasyon Yapısı AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 9-19 .
3 Oda temizliği, odanın satışa hazırlanması, odalarda hijyen ve sanitasyon AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 141-167, 179-201.
4 Odalarda kullanılan malzemeler ve buklet malzemeleri AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 111-141.
5 Kat Hizmetleri Yönetiminde planlama ve personel işleri AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 19-59.
6 Kat Hizmetleri Departmanında kullanılan raporlar, bilgi akışı ve diğer bölümlerle ilişkiler AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 59-87.
7 Kat Hizmetleri Yönetiminde Kontrol Süreci AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 87-103.
8 Arasınav -
9 Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 103-111.
10 Misafir Odalarının Dekorasyonu AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 167-179.
11 Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 201-217.
12 Çamaşır hizmetleri ve Çamaşırhane Yönetimi AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa 217-255.
13 Performans Ölçme ve Performans Analizi AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, ISBN: 9789758326181 Sayfa19-39.
14 Örnek Olay Çalışmaları, K/H Eğitim filmi
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA. ISBN: 9789758326181

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

AYTEMİZ SEYMEN Oya, ERDEM Barış, Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014, ANKARA. ISBN: 14996658

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
5
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
8
8
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

X
2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

X
3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

X
6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.