
MESLEK YÜKSEKOKULU
Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
Program Dışı Seçmeli Dersler
MTOI 221 Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları
Protokolün Tanımı, Protokolün önemi ve tarihçesi, Resmi Törenlerde Protokol Kuralları, Nezaket ve görgü kurallarının tanımı, önemi ve uygulama alanları, tanışma ve tanıştırma kuralları, selamlaşma, telefonda görgü kuralları, yazışma ve kartvizit kuralları, davetlerin sosyal ve iş hayatındaki yeri, sofra kuralları, hediye-çiçek alma gönderme, tiyatro ve konser salonunda görgü kuralları, zaman ve mekana uygun giyim, meslek ve ofis hayatında uyulması gereken görgü kurallarını içerir.
RTV 215 Güzel Konuşma Sanatı
Ses, diksiyon, hızlı okuma
RTV 230 İnternet Yayıncılığı
İnternet yayıncılığının temel ve teknik kavramları öğrencilere öğretilecektir. Ders kapsamında öğrenciler haber içerikleri oluşturup (metin, video, fotoğraf vb.), haber sitesi üzerinde bu içerikleri yayınlayacaklardır.
RTV 250 Haber Yazımı Atölyesi
Gazetecilik ve haberciliğin temel ve etik kavramları, haber oluşturma ve yazma süreçleri öğrencilere öğretilecektir.
MISG 101 İşçi Sağlığı ve Güvenliği
Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği hakkındaki temel kavramlar ve tarihsel gelişim kavramlarını; işyerindeki işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının görev yetki ve sorumluluklarını; risk, tehlike, birincil, ikincil, üçüncül koruma kavramlarını; fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal riskler; işyerlerindeki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve işyerindeki uygulamalar konularını içerir.
MINT 230 Meslek Etiği
Etik ve ahlak kavramlarını incelemek. Etik sistemlerini incelemek. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. Meslek etiğini incelemek. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek. Sosyal sorumluluk kavramını incelemek
RTV 105 Temel Fotoğrafçılık
Bu derste, fotoğrafın tarihçesinden başlanarak sırasıyla, fotoğraf makineleri, işleyişi ve çalışma prensipleri incelenecek, fotoğraf çekim teknikleri, fotoğrafın okunması, ışık, kompozisyon, çerçeveleme ve fotoğrafın iletişim süreçlerindeki yeri tartışılacaktır.
SHKH 117 Dünya Kültürleri ve Destinasyonları
Dünyanın çeşitli yörelerinde hakim olan kültürlere ilişkin detaylar. Bir havayolunun temel şebeke yapısı içindeki destinasyonlara ilişkin bilgiler.
HYHY 209 Müşteri İlişkileri Yönetimi
CRM ve önemi,uçuş ve hizmet aksaklıklarında davranış biçimleri,online ve geleneksel müşteri davranışları,müşteri şikayetlerinin maliyeti,problem çözme ve şikayet yönetimi
RTV 101 İletişime Giriş
İletişim kavramının tanımı, amacı, önemi, iletişim sürecinin öğeleri, iletişim türleri, iletişim model ve teorileri.
HABER |TÜM HABERLER

Danışmanlık Toplantısı
Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri döneme başlangıç toplantısını gerçekleştirdi. Toplantı kapsamında öğrencilerin alması gereken dersler, öğretim programında yer alan seçmeli dersler, staj

Turizm Eğitiminde ‘Tescilli’ Kalite
Turizm eğitiminde 5 yıl süreyle akredite edilen ilk bölüm olmayı başaran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı, sektörle güçlü

Hyatt Regency Teknik Gezi
Turizm ve Otel İşletmeciliğ öğrencileri Hyatt Regency İzmir'i ziyaret etti. Ziyaret kapsamında öğrenciler lobby ve toplantı salonlarını inceledi. Önbüro müdürü, Yiyecek İçecek Müdürü,

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği kapsamında 12 Mayıs 2023 Cuma günü Red and More Events Kurucu Müdürü Sayın

Teknik Gezi
Turizm ve Otel İşletmeciliği 2. sınıf öğrencileri "Kongre ve Fuar Hizmetleri" dersi kapsamında Tepekule Kongre ve Sergi Merkezi'ni ziyaret ettiler. Teknik gezide

Çobantur- Boltas Lojistik, Ege Bölge Müdürü Sayın Levent Özkuşçu ile Söyleşi
Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümü öğrencileri, Toplam Kalite Yönetimi dersi kapsamında, Çobantur- Boltas Lojistik, Ege Bölge Müdürü Sayın Levent Özkuşçu'yu konuk ettiler. Misafir

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği
Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliği kapsamında USCA Winery sahibi Sayın Serpil Erdurak Şener'i ağırladı. Türk şarapçılığının geçmişten günümüze

HMS Otel Programı Eğitimi
Turizm ve Otel İşletmeciliği 1. ve 2. Sınıf öğrencileri HMS firması yetkililerinden çevrimiçi eğitim aldı. Eğitim kapsamında HMS programının kullanımına ilişkin detaylı