Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

MTOI 104 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Önbüro Hizmetleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 104
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı; önbüro departmanının otel organizasyon yapısı içindeki yeri ve uygulamaları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Önbüro departmanında çalışan kişilerin görev ve sorumluluklarının kavranmasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Önbüro departmanının organizasyon şemasını ve bu departmanda çalışanların görevleri ile diğer bölümler arasında ilişkiyi kavrayabilecektir.
  • Misafir giriş ve çıkış işlemlerinde gerçekleşen süreci açıklayabilecektir.
  • Otelin doluluk oranlarını ve oda fiyatını hesaplayabilecektir.
  • Önbüroda kullanılan yabacı terimleri ve önbüroda kullanılan form ve donanımların içerik ve işlevlerini kavrayabilecektir.
  • Önbüro departmanında karşılaşılan olası sorunlara çözüm üretebilecektir.
Ders Tanımı Ders kapsamında otel işletmelerindeki önbüro departmanının otel organizasyon yapısı içindeki yeri, önemi, görev ve sorumlulukları anlatılır. Ders; önbüro departmanında kullanılan rezervasyon süreci, giriş ve çıkış işlemleri, oda fiyat hesaplamaları ve otel gelir yönetimi konularını kapsayacak şekilde detaylı olarak incelenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Önbüro Departmanının Organizasyonu Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 1-45 SBN: 9786055681272
3 Önbüro Departmanının Diğer Departmanlarla İlişkisi Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 79-102 SBN: 9786055681272
4 Konuk Giriş Öncesi Hazırlıkları Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 103-121 SBN: 9786055681272
5 Konukları Karşılama Ders Materyalleri
6 Konuğun Odaya Çıkarılması Ders Materyalleri
7 Vize Ders Materyalleri
8 Konuğun Çıkış İşlemleri Öncesi Yapılan Hazırlıklar Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 145-183 SBN: 9786055681272
9 Rezervasyon, Oda Blokajı, Fazla Rezervasyon Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 202-233 SBN: 9786055681272
10 Oda Satış Teknikleri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 247-265 SBN: 9786055681272
11 Gün Sonunda Yapılması Gereken Kontroller Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 268-294 SBN: 9786055681272
12 Rapoarlama İşlemleri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 296-306 SBN: 9786055681272
13 Konuğun Karşılaşabileceği Olağandışı Durumlar ve Çözüm Önerileri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 352-365, Örnek Olaylar SBN: 9786055681272
14 Konuğun Karşılaşabileceği Olağandışı Durumlar ve Çözüm Önerileri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 352-365, Örnek Olaylar SBN: 9786055681272
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Ders Materyalleri
16 Final

 

Ders Kitabı

Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık ISBN: 9786055681272

Önerilen Okumalar/Materyaller

Gökhan Çolak, Önbüro Hizmetleri, Murathan Yayınevi, 2012. ISBN: 12057097 

Yrd. Doç. Dr. Ayhan Gökdeniz, Yrd. Doç. Dr. Yakup Dinç, Önbüro Operasyonları ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2011. ISBN: 9789758326686

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

X
2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

X
3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

X
8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

X
9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.