Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

MTOI 106 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Otelcilik Otomasyon Sistemleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 106
Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; konaklama endüstrisinde kullanılan bilgi sistemleri ile ilgili bilgi vermek ve konaklama endüstrisinde önbüro ve kat hizmetleri departmanlarında kullanılan programları uygulamalı olarak öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Günümüzde konaklama işletmelerinde kullanılan Opera’yı detaylı olarak uygulayabilecektir.
  • Münferit ve grup rezervasyonu oluşturabilecektir.
  • Oda blokajı, check-in check-out işlemlerini tamamlayabilecektir.
  • Otel otomasyonu ile ilgili ihtiyaç duyulan tüm rapor ve belgeleri oluşturup yorumlayabilecektir.
  • Grup ve seyahat acentesi uygulamalırını gerçekleştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste; konaklama endüstrisinde kullanılan bilgi sistemleri detaylı olarak incelenir. Sisteme giriş-çıkış ve değiştirme, ön büro işlemleri, odalar işlemleri, ön kasa işlemleri, raporlama işlemleri, giriş-çıkış ve gece işlemleri dokümanları, otel işletmesinde yer alan departmanlar ile ilgili dokümanları alma işlemleri uygulamalı olarak anlatılır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Opera Sistemine Giriş Ön hazırlık gerekmemektedir.
2 Opera Programında kişi, acente ve şirket profili oluşturma Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 5-34 ISBN: 9786055681258
3 Müşteri İlişkileri Sistemi ve Münferit Rezervasyon Oluşturma Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 36-49 ISBN: 9786055681258
4 Oda Yönetimi ve Kasa İşlemleri Uygulamaları Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 145-218 ISBN: 9786055681258
5 Grup Rezervasyonu Oluşturma Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 104-124 ISBN: 9786055681258
6 Misafir Oda Blokasyonu Olusturma ve Giriş İşlemi Yapma Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 129-140 ISBN: 9786055681258
7 Vize
8 Kasa İşlemleri : Harcama Kaydetme Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 145-218 ISBN: 9786055681258
9 Kasa İşlemleri : Ödeme Alma, Kasa Kapatma Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 145-218 ISBN: 9786055681258
10 Kat Hizmetleri Operasyonları
11 Gece Kapanış İşlemleri Hesaplaması Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 253-261 ISBN: 9786055681258
12 Önbüro Bilgi Sistemi ile İlgili Örnek Olay Çözümleme Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 261-289 ISBN: 9786055681258
13 Önbüro Bilgi Sistemi ile İlgili Örnek Olay Çözümleme Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 261-289 ISBN: 9786055681258
14 HMS Otel Yönetim Sistemi Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA. sf. 261-289 ISBN: 9786055681258
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Alev Sokmen, Konaklama İşletmelerinde Opera-PMS Otomasyon Programı, Detay Yayıncılık, 2009, ANKARA ISBN: 9786055681258

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
5
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
17
17
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

X
4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

X
5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.