Dersin Adı
|
Turizm Pazarlaması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MTOI 203
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Yüz Yüze |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Dersin amacı; bölüm öğrencilerinin pazarlama ile ilgili temel prensiplerini ve pazarlama unsurlarını, satış ve pazarlama araçlarını, gelişen pazarlama stratejilerini turizm açısından değerlendirmektir. Genel pazarlama anlayışı; turizm hizmetleri pazarlamasının geleneksel pazarlama yaklaşımından farklılıkları; turizm pazarlama karması elemanları; turizm pazarlama politikası ve stratejileri incelenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Turizm pazarlama kavramlarını açıklayabilecektir.
- Pazar bölümlendirmesini ve hedef pazar seçim uygulamalarını yorumlayabilecektir.
- Turizmde pazarlama karmasını açıklayabilecektir.
- Turizm pazarlamasının işletme içerisindeki önemini açıklayabilecektir.
- Turizm alanında pazarlama politikaları ve stratejilerini yorumlayabilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Derste; turizmin ve unsurlarının pazarlama temelleri, pazar bölümlendirme, konumlandırma, pazarlama çevresi ve destinasyon pazarlaması ve turizm pazarlama karması elemanları gibi konular detaylı olarak incelenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Pazarlamanın temel kavramları |
Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122. Bölüm: 1 |
3 |
Hizmet pazarlamasına giriş |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin ISBN: 9789750245404 Bölüm 1. |
4 |
Hizmet pazarlamasına temelleri |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 2 |
5 |
Hizmet pazarlamasında ürün ve fiyat |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 3 ve 4 |
6 |
Hizmet pazarlamasında dağıtım ve tutundurma |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 5 ve 6 |
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Hizmet pazarlamasında müşteri değeri ve maliyet |
Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122 Sayfa 237-280 |
9 |
Hizmet pazarlamasında uygunluk ve iletişim |
Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122 Sayfa 281-350 |
10 |
Hizmet kalitesi |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 7 |
11 |
Hizmet hatası ve telafisi |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 8 |
12 |
Hizmetlerde kapasite yönetimi |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 10 |
13 |
Hizmetlerde süreç yönetimi |
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 11 |
14 |
Öğrenci sunumları |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
|
16 |
Final |
|
Ders Kitabı
|
Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404
Avcıkurt, C vd. (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Ritzer, G. (2011). Toplumun McDonaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN: 9789755395777.
Varnalı, K. (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat. ISBN: 9786052314012.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
4
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
2 |
Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
3 |
Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest