Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

MTOI 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Turizm Pazarlaması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 203
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı; bölüm öğrencilerinin pazarlama ile ilgili temel prensiplerini ve pazarlama unsurlarını, satış ve pazarlama araçlarını, gelişen pazarlama stratejilerini turizm açısından değerlendirmektir. Genel pazarlama anlayışı; turizm hizmetleri pazarlamasının geleneksel pazarlama yaklaşımından farklılıkları; turizm pazarlama karması elemanları; turizm pazarlama politikası ve stratejileri incelenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Turizm pazarlama kavramlarını açıklayabilecektir.
  • Pazar bölümlendirmesini ve hedef pazar seçim uygulamalarını yorumlayabilecektir.
  • Turizmde pazarlama karmasını açıklayabilecektir.
  • Turizm pazarlamasının işletme içerisindeki önemini açıklayabilecektir.
  • Turizm alanında pazarlama politikaları ve stratejilerini yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Derste; turizmin ve unsurlarının pazarlama temelleri, pazar bölümlendirme, konumlandırma, pazarlama çevresi ve destinasyon pazarlaması ve turizm pazarlama karması elemanları gibi konular detaylı olarak incelenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Pazarlamanın temel kavramları Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122. Bölüm: 1
3 Hizmet pazarlamasına giriş Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin ISBN: 9789750245404 Bölüm 1.
4 Hizmet pazarlamasına temelleri Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 2
5 Hizmet pazarlamasında ürün ve fiyat Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 3 ve 4
6 Hizmet pazarlamasında dağıtım ve tutundurma Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 5 ve 6
7 Ara sınav
8 Hizmet pazarlamasında müşteri değeri ve maliyet Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122 Sayfa 237-280
9 Hizmet pazarlamasında uygunluk ve iletişim Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122 Sayfa 281-350
10 Hizmet kalitesi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 7
11 Hizmet hatası ve telafisi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 8
12 Hizmetlerde kapasite yönetimi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 10
13 Hizmetlerde süreç yönetimi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404 Bölüm 11
14 Öğrenci sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404

Avcıkurt, C vd. (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ritzer, G. (2011). Toplumun McDonaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN: 9789755395777.

Varnalı, K. (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat. ISBN: 9786052314012.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

X
2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

X
3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

X
6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.