Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

MTOI 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplam Kalite Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 207
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını sıralayabilecektir.
  • Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını bilir ve onların öğretilerini tartışabilecektir.
  • Toplam Kalite Yönetimi ilkelerini uygulayabilecektir.
  • Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarının tanımlayabilecektir.
  • Kalite tanımını yapabilecektir.
Ders Tanımı Ders kapsamında kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi felsefesi yorumlanır. Turizm işletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulaması işlenir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içeriği, değerlendirme sitemi hakkında bilgilendirme Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009 Bölüm 1
2 Kalite kavramı, tanımı, tarihsel gelişim, özellikleri, etkileyen faktörler Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
3 Hizmet ve hizmet kalitesi kavramı, özellikleri, boyutları, faydaları Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:1.
4 Turizm işletmelerinde hizmet kalitesi, Konaklama, Seyahat, Yiyecek-içecek hizmet kalitesi / 1. Ödev Teslimi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. 3. Bölüm
5 Hizmet kalitesinin ölçülmesi için kullanılan modeller, SERVQUAL, SERVPERF Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5.
6 Toplam kalite yönetimi, tanımı, tarihçesi, amacı, faydaları Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:5.
7 Toplam kalite yaklaşımları, Deming, Juran, Crosby, Ishikawa, Taguchi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
8 Ara Sınavı
9 Toplam kalite yönetiminde kullanılan teknikler, PÜKO, Beyin fırtınası, Pareto / 2. Ödev Teslimi Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 4.
10 Toplam Kalite Yönetiminin önündeki engeller Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.
11 Toplam kalite ödülleri, EFQM, Malcolm Baldrige, İsveç kalite ödülü Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm:6.
12 ISO Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9000, ISO 14000, ISO 22000 Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029. Bölüm: 7.
13 Öğrencilerin grup sunumları
14 Türkiye’den başarılı Toplam Kalite Yönetimi örnekleri
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Özkan Tütüncü, Ağırlama Hizmetlerinde Kalite Sistemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. ISBN: 9786055681029.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Savaş Artuğer, Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Ve Toplam Kalite Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2021. ISBN: 9786052544624.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

X
7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

X
10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.