MESLEK YÜKSEKOKULU
Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
RTV 190 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel İletişim Bilgileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 190
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKonuşmacıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerimizin kendilerini tanıma, ifade etme, içinde bulundukları sosyo-kültürel yapıya uygun olarak etkin ilişkiler geliştirme gibi becerileri kazanmaları, bu dersin amaçları arasında yer almaktadır. Bu nedenle, öğrencilerimizin kariyer hayatlarında ihtiyaç duyacakları yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim ile ilgili yeterlilik kazanmalarını sağlamak amacıyla kuramsal ve pratik eğitim verilmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, iletişim ve iletişimin ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, antropoloji ve dilbilim gibi alanlardan elde edilen içeriklerden ve sektör tabanlı örnek durum analizlerinden oluşmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişim olgusuna etimolojik, psikolojik, sosyolojik ve antropolojik yaklaşımlar | Akman, M. K. & Özer, H. (2016). İletişim sarmalları: Sosyo-psikolojik boyutlarıyla iletişimi yeniden düşünmek. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(15), 307-316.; Aziz, A. (2013). İletişime giriş (s. 25-36). Hiperlink. |
2 | İletişim süreci (öğeleri) ve insan iletişimi | İplikçi, H. G. (2015). İletişimde temel modeller ve kitle iletişim modelleri. Sosyal ve Beşeri Bilimleri Dergisi, 7(2); Güngör, N. (2015). İletişime giriş (s. 19-33). Siyasal Kitapevi. |
3 | İletişimin doğrusal, döngüsel ve sarmal modelleri | Yüksel, E. (2013). İletişim kuramlarına giriş. E. Yüksel (Ed.), İletişim Kuramları (ss.2-34), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
4 | İletişimin dil ve anlam ile olan ilişkisi (ikna / retorik) | Mısırlı, İ. (2021). Genel ve teknik iletişim: Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar (s. 38-77, 102-125). Detay Yayıncılık. |
5 | Sözlü olmayan iletişim ve beden dili | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. Baskı, s. 251-280). Nobel Akademik Yayıncılık. |
6 | Etkili iletişim becerileri (retorik, ikna, münazara) | Kocasavaş, Y. (2007). Etkili iletişimin sözsüz adımı olan beden dili ve Türkçe eğitimdeki rolü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 47-55. Sarıdoğan, E. (2013). Toplantı ve sunum teknikleri (sf. 5-23). Papatya Bilim. ISBN 6054220564 |
7 | Kişi içi iletişim (kimlik, kişilik ve benlik) / Öğrenci sunumları | Aşkın, M. (2007). Kimlik ve giydirilmiş kimlikler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 213-220. |
8 | Ara sınav haftası | |
9 | Kişiler arası iletişim / Öğrenci sunumları | Doğanay, Ü., & Keskin, F. (2008). İletişim çalışmalarında kişilerarası iletişimin yeri: Türkiye'deki kişilerarası iletişim eğitimi üzerine bir değerlendirme. Kültür ve İletişim, 11(1), 9-32. |
10 | Dijital iletişim / Öğrenci sunumları | Karahisar, T. (2013). Dijital nesil, dijital iletişim ve dijitalleşen (!) Türkçe. AJIT‐e: Online Academic Journal of Information Technology, 4(12), 72-81. |
11 | Kurumsal iletişim / Öğrenci sunumları | Durğun, S. (2006). Örgüt kültürü ve örgütsel iletişim. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2), 112-132. |
12 | Kültür ve iletişim / Öğrenci sunumları | Özdemir, İ. (2011). Kültürlerarası iletişimin önemi. Folklor / Edebiyat, 17(66), 29-38. / Bekiroğlu, O., & Balcı, Ş. (2014). Kültürlerarası iletişim duyarlılığının izlerini aramak: “İletişim Fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma”, 35, 429-459. / Selçuk, A. (2005). Kültürlerarası iletişim açısından gündelik iletişim davranışları, 13, 1-17. |
13 | Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar) | |
14 | Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar) | |
15 | Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar) | |
16 | Final sınavı haftası |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kitap:
Video:
Blog:
Podcast:
İnternet sitesi:
Film:
Dizi:
Akademik makale:
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
18
|
18
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
144
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. |
|||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır. |
|||||
3 | Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır. |
|||||
4 | Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
5 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir. |
|||||
6 | Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. |
|||||
7 | Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar. |
|||||
8 | Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
|||||
11 | İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Urla Şarapçılık ve Teruar Urla Ziyareti
MTOI 240 Yiyecek İçecek Servisi kapsamında 17/05/2024 tarihinde teknik gezi yapılmıştır. Urla Şarapçılık'ta şaraphane hakkında detaylı bilgilendirme sonrası şarabın üretim sürecini yerinde görüp mahzen kısmının
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencileri Marriott Oteli'nde
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri Marriott Oteli’ni ziyaret etti. Genel Müdür, Pazarlama Müdürü, İnsan Kaynakları Müdürü, Yiyecek İçecek
Turizm Öğrencileri Wyndham Grand İzmir Özdilek’te
Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri 03 Mayıs Cuma günü Wyndham Grand İzmir Özdilek’i ziyaret etti. Kongre ve Fuar Hizmetleri dersi alan öğrenciler
Travel Turkey’de ‘İzmir Ekonomi’ Rüzgarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), Türkiye’nin en büyük turizm fuarlarından biri olan ve 7-9 Aralık 2023 tarihlerinde 17’nci kez kapılarını açan Travel Turkey
Çıraklar Ustalara Soruyor
Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencilerimiz 29 Kası Çarşamba günü "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Wyndham Grand İzmir Özdilek Oteli Genel Müdür Yardımcısı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Teknik Gezi
Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri "Otel İşletmeciliği" dersini Ramada Encore by Wyndham İzmir'de gerçekleştirdi. Önbüro, Satış Pazarlama, Yiyecek İçecek departmanlarının genel işleyişini
Turizm ve Otel İşletmeciliği Danışma Kurulu Toplantısı
2023-24 Güz dönemi Danışma Kurulu Toplantısı 17.11.2023 tarihinde saat 10:00'da Ramada Encore by Wyndham İzmir Oteli'nde gerçekleştirilmiştir. Öğr. Gör. Dr. Burçin Önder, Öğr.
HMS Otel Programı Eğitimi-2
01.11.2023 Çarşamba günü Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri HMS (Hotel Management System) Otel Programı ve Kanal Yöneticisi üzerine eğitimi tamamladı. Eğitim kapsamında