Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

RTV 190 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Temel İletişim Bilgileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 190
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Konuşmacı
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilerimizin kendilerini tanıma, ifade etme, içinde bulundukları sosyo-kültürel yapıya uygun olarak etkin ilişkiler geliştirme gibi becerileri kazanmaları, bu dersin amaçları arasında yer almaktadır. Bu nedenle, öğrencilerimizin kariyer hayatlarında ihtiyaç duyacakları yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim ile ilgili yeterlilik kazanmalarını sağlamak amacıyla kuramsal ve pratik eğitim verilmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • iletişim kavramını ve iletişimin diğer bilim dalları ile olan ilişkisini açıklayabilecek,
  • iletişim sürecini öğeleriyle birlikte tanımlayabilecek,
  • doğrusal, döngüsel ve sarmal iletişim modellerini açıklayabilecek,
  • yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim türlerini sınıflandırabilecek,
  • kişi içi, kişiler arası ve kültürel iletişim türlerini değerlendirebilecek,
  • retorik tabanlı ikna stratejilerini tanımlayabilecektir.
  • etkili iletişim yöntemlerini kullanarak yüz yüze sunum yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, iletişim ve iletişimin ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, antropoloji ve dilbilim gibi alanlardan elde edilen içeriklerden ve sektör tabanlı örnek durum analizlerinden oluşmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişim olgusuna etimolojik, psikolojik, sosyolojik ve antropolojik yaklaşımlar Akman, M. K. & Özer, H. (2016). İletişim sarmalları: Sosyo-psikolojik boyutlarıyla iletişimi yeniden düşünmek. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(15), 307-316.; Aziz, A. (2013). İletişime giriş (s. 25-36). Hiperlink.
2 İletişim süreci (öğeleri) ve insan iletişimi İplikçi, H. G. (2015). İletişimde temel modeller ve kitle iletişim modelleri. Sosyal ve Beşeri Bilimleri Dergisi, 7(2); Güngör, N. (2015). İletişime giriş (s. 19-33). Siyasal Kitapevi.
3 İletişimin doğrusal, döngüsel ve sarmal modelleri Yüksel, E. (2013). İletişim kuramlarına giriş. E. Yüksel (Ed.), İletişim Kuramları (ss.2-34), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4 İletişimin dil ve anlam ile olan ilişkisi (ikna / retorik) Mısırlı, İ. (2021). Genel ve teknik iletişim: Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar (s. 38-77, 102-125). Detay Yayıncılık.
5 Sözlü olmayan iletişim ve beden dili Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. Baskı, s. 251-280). Nobel Akademik Yayıncılık.
6 Etkili iletişim becerileri (retorik, ikna, münazara) Kocasavaş, Y. (2007). Etkili iletişimin sözsüz adımı olan beden dili ve Türkçe eğitimdeki rolü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 47-55. Sarıdoğan, E. (2013). Toplantı ve sunum teknikleri (sf. 5-23). Papatya Bilim. ISBN 6054220564
7 Kişi içi iletişim (kimlik, kişilik ve benlik) / Öğrenci sunumları Aşkın, M. (2007). Kimlik ve giydirilmiş kimlikler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 213-220.
8 Ara sınav haftası
9 Kişiler arası iletişim / Öğrenci sunumları Doğanay, Ü., & Keskin, F. (2008). İletişim çalışmalarında kişilerarası iletişimin yeri: Türkiye'deki kişilerarası iletişim eğitimi üzerine bir değerlendirme. Kültür ve İletişim, 11(1), 9-32.
10 Dijital iletişim / Öğrenci sunumları Karahisar, T. (2013). Dijital nesil, dijital iletişim ve dijitalleşen (!) Türkçe. AJIT‐e: Online Academic Journal of Information Technology, 4(12), 72-81.
11 Kurumsal iletişim / Öğrenci sunumları Durğun, S. (2006). Örgüt kültürü ve örgütsel iletişim. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2), 112-132.
12 Kültür ve iletişim / Öğrenci sunumları Özdemir, İ. (2011). Kültürlerarası iletişimin önemi. Folklor / Edebiyat, 17(66), 29-38. / Bekiroğlu, O., & Balcı, Ş. (2014). Kültürlerarası iletişim duyarlılığının izlerini aramak: “İletişim Fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma”, 35, 429-459. / Selçuk, A. (2005). Kültürlerarası iletişim açısından gündelik iletişim davranışları, 13, 1-17.
13 Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar)
14 Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar)
15 Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar)
16 Final sınavı haftası

 

Ders Kitabı
  • Aziz, A. (2013). İletişime giriş. İstanbul: Hiperlink. ISBN: 978-9944-157-14-8
  • Güngör, N. (2015). İletişime giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN: 978-605-5782-59-7
  • Güngör, N. (2013). İletişim: Kuram, yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi. ISBN: 978-605-5782-59-9
  • Gürüz, D., & Eğinli, A. T. (2020). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak. Nobel Yayıncılık. ISBN: 9786051335032
Önerilen Okumalar/Materyaller

Kitap:

  • Erdoğan, İ. (2008). İletişim ve toplum. Erk Publishing. ISBN: 978-6052220238
  • Gallo, C. (2015). Ted gibi konuş (Çev: F. Bingül). Aganta Kitap. ISBN: 9786059851558
  • Güngör, N. (2013). İletişim: Kuram, yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi. ISBN: 978-605-5782-59-9
  • Güngör, N. (2015). İletişim kuramları (3rd ed.). Siyasal Kitabevi. ISBN: 978-6055782597
  • Gürüz, D., & Eğinli, A. T. (2013). Kişilerarası iletişim: Bilgiler, etkiler, engeller. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 6055426382
  • Heath, C., & Heath, D. (2007). Made to stick: Why some ideas survive and others die. Random House. ISBN: 978-1400064281
  • McLuhan, M. (1964). Understanding media: The extensions of man. McGraw-Hill. ISBN: 978-0262631594
  • Oskay, Ü. (2017). İletişim'in ABC'si. İnkılap Kitapevi. ISBN: 9789751035059
  • Thompson, J. B. (1995). The media and modernity: A social theory of the media. Stanford University Press. ISBN: 978-0804726795

Video:

Blog:

Podcast:

İnternet sitesi:

Film:

Dizi:

Akademik makale:

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
18
18
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
24
24
    Toplam
144

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.