MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 131 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tipografi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 131
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
8
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere, tarihinden günümüze Tipografiyi teorik olarak tanıtmaktır. Aynı zamanda Tipografi Terimleri, Fontların yapısal özellikleri, Font Aileleri, Font Stilleri, ünlü font tasarımcıları, Tipografide renk, Font tasarım programları ve Font tasarımlarını inceleyerek Tipografi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Tipografinin ana elemanı olan harflerin temel yapısını çözümlemeleri ve tanımaları dersin somut çıktılarıdır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri, grafik tasarımda tipografi ve tipografi terimlerihakkında bilgilendirme. | Teori, Uygulama |
2 | Proje 01: Dijital ortamda vektörel font (yazı karakteri) kullanımı ve uygulaması | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:1 |
3 | Proje 01: Verilen konu kapsamında eskizlemeler, son eklemeler ve sunuş. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:2 |
4 | Proje 02: Asimetrik denge ve tipografi çalışması. | Teori, Uygulama |
5 | Proje 02: Verilen konu kapsamında eskizlemeler, son eklemeler ve sunuş. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:3 |
6 | Ödev Çalışması - Biçimsel tipografi tasarımı. | |
7 | Verilen konu kapsamında eskizlemeler, son eklemeler ve sunuş. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:3 |
8 | Proje 03: Logo-type tasarımında tipografi. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:4 |
9 | Proje 03: Verilen konu kapsamında eskizlemeler, yazı yerleşimi ve sunuş. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:5 |
10 | Proje 04: Tipografik dijital tasarımlar. | Teori, Uygulama |
11 | Proje 04: Verilen konu kapsamında eskizlemeler, son eklemeler ve sunuş. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:6 |
12 | Proje 05: Tipografik E-Afiş tasarımı. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:7 |
13 | Proje 05: Verilen konu kapsamında eskizlemeler, son eklemeler ve sunuş. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:8 |
14 | Dönem sonu değerlendirmesi ve final projesi konusu. | Teori, Uygulama - Çağdaş Tipografinin Temelleri Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Prof. Dr. Namık Kemal Sarıkavak Bölüm:9 |
15 | Dönem sonu değerlendirmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Modern Sanat ve Yeni Tipografi
Emre Becer
ISBN 9752983359
Çağdaş Tipografinin Temelleri ISBN 9789750226205 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Modern Sanat ve Yeni Tipografi - EMRE BECER (ISBN 9789752983359) Görsel Tipografi Sözlüğü - PAUL HARRIS (ISBN 9789750405655) Tipografinin Temelleri - PAUL HARRIS, GAVIN AMBROSE (ISBN 9789750406218) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
6
|
72
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
205
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.