MESLEK YÜKSEKOKULU
Laboratuvar Teknolojisi (Türkçe)
RTV 215 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Güzel Konuşma Sanatı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 215
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, kelimeleri ve sesleri doğru telaffuz etmek, güzel konuşmak ve anlayarak hızlı okuma yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ses, diksiyon, hızlı okuma |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 19-77. |
2 | Türk Dili’nin özellikleri, yazı ve konuşma dili arasındaki farkların aktarılması | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 77-119. |
3 | Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 119- 136. |
4 | Konuşmanın en önemli ögesi olan solunum uygulamaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 136-162. |
5 | Konuşmanın etkisini artıran Vurgu, Tonlama ve Duygu çalışmaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 162-174. |
6 | Ünlü ve ünsüz harflerin çıkış yerleri ve ilgili tekerleme çalışmaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 174-213. |
7 | Türkçede ulama ve akıcılık uygulamaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 213-238. |
8 | Türk diline yabancı dillerden giren sözcüklerin doğru seslendirilmesi | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 238-266. |
9 | Göz hafızası ve okuma hızı konularında metin üzerinden çalışma | |
10 | Noktalamanın konuşma ve okumaya etkileri konusunda uygulamalar | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278. |
11 | Haber ve program metinleri üzerinden uygulama | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278. |
12 | Doğaçlama konuşma uygulaması | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295. |
13 | Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295. |
14 | Stüdyoda uygulama, haber ve program sunumu | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 295-451. |
15 | Sınav ve değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
32
|
32
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
|||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. |
|||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. |
|||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. |
|||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. |
|||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. |
|||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. |
|||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Dalan Kimya Ar-ge Yöneticisi Fatma Bilge'yi Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Dalan Kimya Ar-ge yöneticisi Fatma Bilge'yi ağırladık. 3 Mayıs
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Eray Güder'i Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Ant Teknik Satış Mühendisi Eray Güder ağırlandı. 3 Nisan tarihinde Standardizasyon ve
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Eser Ok'u Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Sistem Tıp Laboratuvarı kurucusu Eser Ok ağırlandı. 15 Mart tarihinde Laboratuvar Yönetimi dersi
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Alp Pekcan'ı Ağırladı.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Pekcan Havuzculuk'un kurucusu Makine Mühendisi Alp Pekcan'ı ağırladık. 7 Mart tarihinde Standardizasyon
Laboratuvar Teknolojisi Programı "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliği Kapsamında Gıda Mühendisi Resul Süleli'yi Ağırladı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde sürdürülmekte olan "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında Gıda Mühendisi Resul Süleli ağırlandı. 5 Mart tarihinde Laboratuvar Yönetimi dersi