MESLEK YÜKSEKOKULU
Pazarlama (Türkçe)
DT 209 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mesleki Gelişim Etkinlikleri I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
DT 209
|
Güz
|
0
|
2
|
1
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uluslararası ticaret ve ilgili sektörel alanlar dahilinde öğrencileri güncel bilgi ve deneyim doğrultusunda eğitmektedir. Bu ders ile birlikte, öğrencileri üniversite içinde ve dışında düzenlenen gezi, sergi, seminer ve konferans gibi aktivitelere katılımlarını sağlayarak onları teşvik etmek, dönem başında belirlenen proje konusu ile ilgili grup çalışması yapmalarını sağlamak ve elde ettikleri bilgileri dış ticaret alanında faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulamak, dersin amaçları arasındadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler bu ders ile birlikte, Türkiye ve İzmir gerçeği odağında uluslararası ticaretin global niteliklerine sahip olacağı, sektörel etkinlikleri düzenli ve etkin takip edeceği, kendi iletişim ağını oluşturabileceği bir eğitim almaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenciler ile tanışma, müfredat tanıtımı | |
2 | İlişki yönetiminin verimlilikte ki önemi, iş hayatın da davranışsal seçimlerimiz ve ilişkilerimize etkisi, iş hayatında kişileri etkilemek için seçtiğimiz davranışlar, uluslararası kara nakliye modülüne giriş, taşıma konvansiyonu, tır karnesi, gümrüklerden geçiş modeli, gümrüklerde kullanılan saha biçimleri | Uygulama,teori,ödev |
3 | İş hayatında ilişki yönetimi nasıl olur, ilişki kurarken seçtiğimiz temel davranışlar, CMR konvansiyonu, karayolu taşıma şekilleri, komple ve grupaj taşımalar | Uygulama,teori,ödev |
4 | İş ortamında stres kaynakları, konumumuza göre iş hayatında ilişki ağını geliştirmek, güven neyin fonksiyonudur, iş hayatında güven ortamını nasıl geliştirebiliriz, Uluslararası karayolu taşımacılığı için geçiş ve yetki belgeleri, | Uygulama,teori,ödev |
5 | İş ortamında stres kaynakları, konumumuza göre iş hayatında ilişki ağını geliştirmek, güven neyin fonksiyonudur, iş hayatında güven ortamını nasıl geliştirebiliriz, Uluslararası karayolu taşımacılığı için geçiş ve yetki belgeleri, | Uygulama,teori,ödev- |
6 | İzmir ESB’de hidromek firmasına saha ziyareti, iş ortamı, fabrika ortamı, | Uygulama,teori,ödev |
7 | İş hayatında insan kaynağını etkin yönetmek, iş hayatında yönetici ve lider kavramları Geri bildirim nedir ne değildir, uluslararası kara taşımacılığında kullanılan uluslararası teslim şekilleri. | Uygulama,teori,ödev |
8 | İş hayatında yetki devri insiyatif kullanma, iş ortamında öğrenme tarzları, iş hayatında performans yönetim süreci ve kritik unsular, dış ticarette nakliye sigortası, | Uygulama,teori,ödev |
9 | Schenker Arkas firmasının gümrüklü ve gümrüksüz genel antrepo ziyareti, iş süreçleri, İthalat- ihracat yükleme modülleri | Uygulama,teori,ödev |
10 | Dış ticarette gümrük müşavirliği, işlevi, yetkilendirilmiş gümrük modülü, | Uygulama,teori,ödev |
11 | Çeşme limanı gümrük sahası, Ulusoy ro-ro işletme ziyareti, sahada ki işlevler | Uygulama,teori,ödev |
12 | Uluslararası nakliyede dış ticaret filo yönetimi, uluslararası taşıma yapan araç tipleri ve modülleri, | Uygulama,teori,ödev |
13 | Dış ticarette yetkinlikler, iş hayatında koçluk, liderlik ve duygusal zeka, uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı | Uygulama,teori,ödev |
14 | Proje raporunun sunulması | |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
1
|
5
|
5
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
60
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. |
|||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. |
|||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
|||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. |
|||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. |
|||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
|||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. |
|||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Öğrencilerimiz ile Dönem Başı Danışmanlık Toplantısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık ile Dış Ticaret Programları öğrencileri ile danışmanlık toplantısı gerçekleştirilmiştir. Toplantıda öğrencilere ders kayıtları, akademik
Öğrencilerimizden İzmir'in ihracat sürecine önemli destek
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu ile İzmir Ticaret Odası önderliğinde yürütülen ve bu yıl üçüncüsü tamamlanan İhracat Destek Ofisi Projesi'nde öğrencilerimiz, İzmir
Gönüllü Öğrencilerden Sosyal Sorumluluk Projeleri
IEU 200 Gönüllülük Çalışmaları dersini alan öğrencilerimiz, kendi belirledikleri konular dahilinde projelerini oluşturup sunumlarını gerçekleştirmiştir. Dersi alan toplam 33 öğrencimizin projeleri, 14
Eve kapandık, alışverişte coştuk
Türkiye’de, koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerin başında gelen e-ticaret, geçtiğimiz yıl yüzde 85 oranında büyüdü, 2021’deki işlem hacmi hedefi ise 400 milyar lira
Lise Öğrencileri ile Sunum Teknikleri
Sunum teknikleri dersini alan öğrencilerin kalabalık karşısında sunum, ikna ve topluluk yönetimi yeterliliklerini deneyimlemelerini sağlamak ve lise öğrencilerine üniversite deneyimi yaşatmak amacıyla
Novamarka Ajansı ile Markalaşma Üzerine
2019-2020 akademik yılı güz döneminde Marka Yönetimi dersi kapsamında konuk olan Novamarka Ajans Başkanı Onur Gürer ve Kurucu Ortak Gökhan Dilaveroğlu ile
Ortaokul ve Üniversite Öğrencileri Sunum Tekniklerinde Buluştu
İyiburnaz Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenlerinin konuk olarak katıldığı Sunum Teknikleri dersi kapsamında, öğrencilerimiz tarafından ünlü bilim insanları, düşünür ve filozoflardan oluşan sunumlar gerçekleştirildi.