Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

DT 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Lojistik ve Perakende Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DT 206
Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin Lojistik ve Perakende Yönetimi hakkında bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda öğrencinin tedarik zinciri, lojistik yönetimi, perakendecilik, dış kaynak kullanımı, fiyatlandırma, ürün çeşitlendirme ve diğer pazarlama stratejileri gibi konuları bilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dağıtım kanalı ve tedarik zinciri üyelerini tanıyabilecektir
  • Perakende sektörü, mağaza yönetimi, mağaza atmosferi, görsel sunuşu öğrenebilecektir
  • Mağazalı perakendecilik, mağazasız perakendecilik ve online perakendecilik konularını kavrayabilecektir
  • Lojistik faaliyetlerinden yararlanabilecektir
Ders Tanımı Öğrenci, Lojistik ve Perakende Yönetimi hakkında bilgiye sahip olacak, tedarik zinciri, lojistik yönetimi, perakendecilik, dış kaynak kullanımı, fiyatlandırma, ürün çeşitlendirme ve diğer pazarlama stratejileri gibi konuları öğrenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Perakende ticaret Berman, B. (2019). Perakende yönetimi: Stratejik bir yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 3-20) ISBN: 9786057928894.
2 Perakendeci kuruluşlar Berman, B. (2019). Perakende yönetimi: Stratejik bir yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 90-118) ISBN: 9786057928894.
3 Satın alma davranışı ve müşteri hizmetleri Berman, B. (2019). Perakende yönetimi: Stratejik bir yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 167-188) ISBN: 9786057928894.
4 Perakende stratejiler Berman, B. (2019). Perakende yönetimi: Stratejik bir yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 27-337) ISBN: 9786057928894.
5 Perakende işletmelerde paydaşların beklentileri Berman, B. (2019). Perakende yönetimi: Stratejik bir yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 3337-361) ISBN: 9786057928894.
6 Ara sınav
7 Lojistik kavramlar Berman, B. (2019). Perakende yönetimi: Stratejik bir yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 362-439) ISBN: 9786057928894.
8 Tedarik zinciri dış kaynak kullanımı Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 25-35) ISBN: 9786055426354.
9 Lojistik faaliyet alanları Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 35-41) ISBN: 9786055426354.
10 İçe dışa lojistik ve fabrika içi lojistik Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 42-51) ISBN: 9786055426354.
11 Pazarlama ve lojistik faaliyet alanları Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 55-67) ISBN: 9786055426354.
12 Perakende ticaret ve lojistik uygulamalar Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 67-73) ISBN: 9786055426354.
13 Perakende ticaret ve lojistik uygulamalar Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 75-95) ISBN: 9786055426354.
14 Perakende ticaret ve lojistik uygulamalar Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. (s. 95-111) ISBN: 9786055426354.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Keskin, H. (2018). Lojistik tedarik zinciri yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 9786055426354.

Berman, B. (2019). Perakende yönetimi: Stratejik bir yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 9786057928894.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
12
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
12
24
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.