Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

AET 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kelime ve Kompozisyon I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
AET 101
Güz
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Canlandırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İngilizce kelime bilgisinin geliştirilmesi ve farklı konular üzerinde İngilizce kompozisyon yazabilme becerisinin edinilmesi
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kelime bilgisini geliştirebilecekler
  • Kompozisyon yazma becerisinde yetkinlik edinecekler
  • Etkili ve anlaşılır metin oluşturabilecekler
  • Kompozisyon türüne uygun kelime kullanabilecekler
  • Kompozisyon türüne uygun dil ve tarz kullanabilecekler
Ders Tanımı İngilizce kelime öğrenme ve kompozisyon yazma

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgi Kelime bilgisini arttırma stratejileri, kompozisyon yazma. Ön hazırlık gerekmemektedir.
2 Metnin ana fikrini bulmak, metindeki gerçek bilgiler ve fikirleri ayırt etmek N.A. Caplan, S. C. Douglas, “What happens when a language disappears?” Ünite 1 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 2-33. ISBN: 978-0194756426.
3 Tanımlayıcı kompozisyon yazmak, zıtlık ve benzerlik ifade eden bağlaçları kullanmak N.A. Caplan, S. C. Douglas, “Linguistics”, Ünite 1 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 2-33. ISBN: 978-0194756426.
4 Yazılı metinlerdeki zıt fikirleri bulmak, aktarma anlatan kelimeleri bulmak ve kullanmak N.A. Caplan, S. C. Douglas, “Sociology”, Ünite 2 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 34-62. ISBN: 978-0194756426.
5 Bir fikri savunan kompozisyon yazmak - Çıraklar Ustalara Soruyor N.A. Caplan, S. C. Douglas, “Sociology”, Ünite 2 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 34-62. ISBN: 978-0194756426.
6 Bir fikri savunan kompozisyon yazmak II N.A. Caplan, S. C. Douglas, “Sociology”, Ünite 2 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 34-62. ISBN: 978-0194756426.
7 Yazılı metinleri görsel bilgiler (resim, grafik, alt yazı) yardımıyla anlamak, kelime köklerini tanıyarak kelimelerin anlamını çıkartmak N.A. Caplan, S. C. Douglas, “Media Studies”, Ünite 3 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 64-93. ISBN: 978-0194756426.
8 Anlaşılır ve anlamlı yazı yazmak N.A. Caplan, S. C. Douglas, “Media Studies”, Ünite 3 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 64-93. ISBN: 978-0194756426.
9 Ara sınav
10 Farklı stratejilerle yazılı metinlerin anlamını çıkarmak, ön ekleri kullanarak kelime öğrenmek, kelimeleri anlamlarıyla eşleştirmek N.A. Caplan, S. C. Douglas, “International Relations”, Ünite 4 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 94-125. ISBN: 978-0194756426.
11 Kompozisyon yazarken destekleyici fikirleri belirlemek N.A. Caplan, S. C. Douglas, “International Relations”, Ünite 4 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 94-125. ISBN: 978-0194756426.
12 Ünite ödevi: Küresel işbirliği neden gereklidir? N.A. Caplan, S. C. Douglas, “International Relations”, Ünite 4 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 94-125. ISBN: 978-0194756426.
13 Kompozisyonları düzeltmek, kendini değerlendirmek ve geri bildirim vermek N.A. Caplan, S. C. Douglas, “Urban Planning”, Ünite 5 içinde Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015), 126-157. ISBN: 978-0194756426.
14 Küçük sınav
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

N.A. Caplan, S. C. Douglas, Q: Skills For Success 5 Reading and Writing (New York: Oxford, 2015).  ISBN: 978-0194756426

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
7
21
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
23
23
Final Sınavı
1
27
27
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

X
3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.