Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

FR 103 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Fransızca I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FR 103
Güz/Bahar
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Fransızca
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1.1 seviyesine getirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fiziksel özelliklerini tarif etme, kendilerini ya da başkalarını tanıtma ile ilgili konularda kendilerini ifade edebilecektir.
  • Adres, telefon numarası, meslekler, yaş vb. kişisel bilgilerini vererek karşılarındaki kişiler ile iletişimi kurabilecektir.
  • İlgili formlara kişisel bilgilerini (isim, adres, ulus, yaş vb.) işleyebilecek, arkadaşlarına kısa bir kartpostal, kendilerini ya da arkadaşlarını tanıtan kısa metinler oluşturabilecektir.
  • Pazarda alışveriş, restoranda sipariş, yol tarifi ile ilgili diyalogları takip edebilecektir.
  • Kimlik bilgileri, meslekler, menü ve Fransa hakkında genel bilgi içeren çok basit metinleri analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencileri, kendilerini veya bir başkasını tanıtma, basit kayıt formlarını okuyup anlama ve doldurma, programı ve ailesi hakkında bilgi verebilme, pazarda alışveriş yapabilme, restoranda sipariş verebilme, yol tarifi yapabilme, ayrıca kısa bir davet mesajı yazabilme konularında hazırlamak için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fransızca, Fransızlar, Fransa Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L0, sayfa: 10-13
2 Selamlama, kendini tanıtma Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L1, sayfa: 14-17
3 Birisini kimliği hakkında sorgulama. Kendisi hakkında bilgi verme. Özür dileme Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L2, sayfa: 18-21
4 Birisi hakkında bilgi alma ve verme (1). Sevdiği şeylerden bahsetme Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L3, sayfa: 22-25
5 Birisi hakkında bilgi alma ve verme (2) Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L4, sayfa: 26-29
6 Nereden gelip nereye gittiğini ifade etme Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L5, sayfa: 34-37
7 Nereden gelip nereye gittiğini ifade etme. Vize Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L5, sayfa: 34-37
8 Yer ve saat hakkında bilgi alma. Adını heceleme. Telefon numarası, e-posta adresi verme. Ara sınav Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L6, sayfa: 38-41
9 Ulaşım araçlarından bahsetme. Öneride bulunma. Teşekkür etme ve reddetme Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L7, sayfa: 42-45
10 Yol tarifi yapma Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L8, sayfa: 46-49
11 Pazarda alışveriş yapma. Fiyat sorma Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L9, sayfa: 54-57
12 Restoranda yemek yeme. Mönüyü anlama. Sipariş verme Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L10, sayfa: 58-61
13 Restoranda yemek yeme. Mönüyü anlama. Sipariş verme Festival 1 Méthode de Français, CLE International, L10, sayfa: 58-61
14 Sözlü sınav haftası
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

FESTIVAL 1 Méthode de français CLE International ISBN: 2090353201

Önerilen Okumalar/Materyaller

FransızcaTürkçe Modern Sözlük, Fono, ISBN: 975–471–164X

French Dictionary Plus Grammar Collins ISBN: 0–06–057576X

Bescherelle – La Conjugaison, Hatier, ISBN: 2–218–71716–6

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
2
Portfolyo
0
Ödev
1
1
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
2
2
Ara Sınavlar
1
3
3
Final Sınavı
1
4
4
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.