Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

IEU 200 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gönüllülük Çalışmaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IEU 200
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin gönüllülük projeleri kapsamında farkındalıklarını arttırmak, insani, toplumsal ve kültürel sorunlar çerçevesinde duyarlılık kazanmalarını sağlamak, sosyal ve ahlaki değerlerini ve becerilerini geliştirmek ve projelerde aktif rol almalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gönüllülük dahilinde insan ve topluma ilişkin kavramları tanımlayabilecek,
  • Gönüllülük kavramını literatür çerçevesinde değerlendirebilecek,
  • İnsani, toplumsal ve kültürel gönüllülük kavramlarının önemini açıklayabilecek,
  • Sosyal davranışı teşvik edecek, sürdürülebilir ve çözüm odaklı projeler geliştirebilecek,
  • Gönüllülük projelerini araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme dahilinde değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, gönüllülük anlayışı ile ilgili kuramsal ve pratik süreçler temelinde, insani, toplumsal ve kültürel sorun ve değerler odaklı, sürdürülebilir projeler içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, amaç ve kapsam
2 Gönüllülük kavramı, temel gönüllülük alanları ve gönüllü yönetimi Erdoğan, E., Semerci, P. U., Yentürk, N., & Yurttagül, L. (2021). Türkiye’de gönüllülük: Deneyimler, sınırlılıklar ve yeni açılımlar (s.14-55). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
3 Gönüllü çalışmalarda insani, toplumsal değerler, sorunlar ve etik kaygılar (+ sivil toplum kuruluşundan konuk konuşmacı) Özden, Z., & Saran, M. (2006). Halkla ilişkiler alanında etik sorunlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(3). 242-261. Emre, C. (2002). Kültürel değerler, ahlak ve Türkiye’de kamu yönetimi. Mülkiye Dergisi, 26, 1–21.
4 Kamu kurumlarında ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllülük ve örnek uygulamalar (+ kamu kuruluşundan konuk konuşmacı) Palabıyık, H. (2011). Gönüllülük ve yerel hizmetlere gönüllü katılım üzerine açıklamalar. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1). 87-114. Peltekoğlu, F. B., & Tozlu, E. (2017). Halkla ilişkiler ve gönüllülük ekseninde Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve bin yıl kalkınma hedefleri. Sosyal İletişim, 10(1). 5-31. Kaypak, Ş. (2012). Yerel yönetimlerde katılımcı / müzakereci demokrasi sürecinde sivil toplum kuruluşlarının önemi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(17), 172-196.
5 Proje yönetimi, paydaş ilişkileri ve sunum (başarılı proje örnekleri) Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri (3. Baskı, s. 16-42). Detay Yayıncılık. Erdoğan, E., Semerci, P. U., Yentürk, N., & Yurttagül, L. (2021). Türkiye’de gönüllülük: Deneyimler, sınırlılıklar ve yeni açılımlar (s. 35-56). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
6 Fikir oluşturma, proje konularının belirlenmesi ve sınıf içi değerlendirme
7 Proje gruplarının oluşturulması ve uygulama takviminin belirlenmesi
8 Proje geliştirme aşaması 01: Ön araştırma ve problem (durum) analizi Gönüllülük projesi kapsamında konu başlıklarının belirlenmesi ve ön araştırma
9 Proje geliştirme aşaması 02: Amaçların belirlenmesi ve sınıf içi değerlendirme Gönüllülük projesi hedeflerinin belirlenmesi ve ilk değerlendirmelerin yapılması
10 Proje geliştirme aşaması 03: Hedef kitle analizi ve paydaş yönetimi Gönüllülük projesine dahil olan tüm paydaşlar ile ilişkilerin analizi ve yol haritasının belirlenmesi
11 Proje geliştirme aşaması 04: Uygulama ve saha çalışması ile ilgili değerlendirmeler Gönüllülük projesi kapsamında saha çalışmaları ile ilgili bilgilendirme ve sunum
12 Proje geliştirme aşaması 05: Uygulama ve saha çalışması ile ilgili değerlendirmeler Gönüllülük projesi kapsamında saha çalışmaları ile ilgili bilgilendirme ve sunum
13 Proje geliştirme aşaması 06: Uygulama ve saha çalışması ile ilgili değerlendirmeler Gönüllülük projesi kapsamında saha çalışmaları ile ilgili bilgilendirme ve sunum
14 Gönüllülük projelerinin final sunumları Farklı disiplinlerden oluşacak jüri karşısında proje sunumları gerçekleştirilecektir.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Ders kitabı:

  • Erdoğan, E., Semerci, P. U., Yentürk, N., & Yurttagül, L. (2021). Türkiye’de gönüllülük: Deneyimler, sınırlılıklar ve yeni açılımlar. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-605-399-567-8. 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Çakı, F. (2014). Türk sosyolojisinde yeni bir alan: Gönüllülük araştırmaları. Sosyoloji Dergisi, 3(29), 185-202.

Yeşilay. (t.y.). Gönüllülük nedir? Yeşilay. https://www.yesilay.org.tr/tr/uye-islemleri/gonulluluk-nedir

UNDP Türkiye. (2013). Türkiye’de gönüllülük: Gönüllülüğün rolünün ve katkılarının keşfedilmesi. UNDP Türkiye. https://www.undp.org/content/dam/turkey/docs/Publications/mdgs/Turkiyedegonulluluk.pdf

Aşimova, B. (2014, Ekim 22). Gönüllülük nedir? Avrupa Gençlik Portalı. https://europa.eu/youth/tr/article/54/20639_tr

Balaban, A. Y., & İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük faaliyetleri ve gönüllülük algısı: Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 149-169.

Özmutaf, N. M. (2010). Sivil toplum kuruluşlarında gönüllü el kitabı ve gönüllüğe etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2(1), 50-64.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
20
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
1
8
8
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
16
16
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.