Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

SPN 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İspanyolca I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SPN 101
Güz/Bahar
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İspanyolca
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: 1. kendilerini bilindik konular hakkında basit cümlelerle ifade edebilecektir
  • 2. sorular sorarak, soruları cevaplayarak, bilindik konular ve / veya durumlar hakkında temel düzeyde konuşmalar başlatarak veya yanıtlayarak etkileşim kurabilecektir,
  • 3. yavaş ve dikkatli bir şekilde ifade edilen basit, temel konuşmaları takip edebilecektir,
  • tanıdık konularda en sık kullanılan kelime dağarcığına sahip temel düzey dinleme metinlerini takip edebilecektir,
  • 4. tanıdık konularda en sık kullanılan kelime dağarcığına sahip temel düzey dinleme metinlerini takip edebilecektir,
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere kendilerini tanıtabilmeleri; sınıf içinde kullanılan ifadeleri ve selamlaşmaları kullanabilmeleri; kişisel ayrıntılar hakkında soru sorabilmeleri ve cevaplayabilmeleri; insanların fiziksel ve kişilik tanımlarını yapabilmeleri; aile hakkında konuşabilmeleri ve yetenek ve fikirlerini ifade edebilmeleri için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Öğretmenin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması ÜNİTE 0: “Sınıfta”- Selamlaşma ve kendini başkalarına tanıtma. Kişisel bilgi alışverişi. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Araştırma: 1. Hangi ülkelerde İspanyolca resmi dildir? 2. Hangi İspanyolca kelimeler Türk dili üzerinde etkili olmuştur? Araştırın ve bulun..
2 ÜNİTE 1: “Biz” – Selamlaşma ve tanışma Kendini başkalarına anlatma. Bir kelimenin anlamını ve yazılışını sorma. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İlk izlenim – izleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=hyLl_0d0EBw&t=539s
3 ÜNİTE 1: “Biz” - Dişil ve eril isim ve sıfatları ayırt etme, Ser, Tener, Llamarse fiillerini geniş zamanda çekme Kişisel bilgilerle form doldurma AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İzleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=6FNptNQ6DqE https://www.youtube.com/watch?v=hHpnTrQEWK8
4 ÜNİTE 1: “Biz” – Kişisel bilgiler verme ve isteme. Bilgiyi onaylama ve düzeltme. İş yerleri ve 100'e kadar sayılar. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İspanyolca kendini tanıtmak: https://www.youtube.com/watch?v=6andNXyxssM
5 ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum”– Belirli ve Belirsiz artikeller. İsimleri ve sıfatları çoğul yapma AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 İspanyolca ‘da cinsiyet ve sayı uyumu: https://www.profedeele.es/actividad/gramatica/genero-masculino-femenino/
6 ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum” –Düzenli fiilleri şimdiki zamanda çekme. Niyetleri ve nedenleri ifade etme. QUIZ AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 POR ve PARA nın kullanımları: https://burbujadelespanol.com/por-para-espanol/ İspanyolcadaki düzenli fiiller: https://www.profedeele.es/actividad/presente-regular/
7 ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” – Hay/Estar/Ser ile varlığını ifade etme, konum ve açıklamalar AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Tanımlamak ve yerini bulmak: https://arche-ele.com/describir-lugares-con-ser-estar-hay-learn-spanish
8 ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” –Açıklama ve Yerler ve hava durumu hakkında kelime haznesi. Temel nicelik belirteçleri. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Belirteçler: https://www.youtube.com/watch?v=BYd89RHOQuA İspanya ve diğer ülkelerdeki hava durumu hakkında bilgi edinin: https://www.tiempo.com/?gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMF_xVHf6eHa59ESQnuIzXN2sYr9lSaUrj9-DFIC3RK6akqlUF09wt4aAgNGEALw_wcB/
9 ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Giysiler ve tercihler hakkında konuşma. preferir fiili - ARA SINAV AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Giysilerle ilgili kelime haznesi: https://arche-ele.com/la-ropa-vocabulario-aprende-espanol-clothes-spanish/
10 ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Belirteçler ve Ir gibi bazı düzensiz - ÖDEV AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Web sayfasını okuyun: http://meditaspanish.com/basic-guide-to-spanish-demonstrative-and-possessive-adjectives/
11 ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” –Tener que + mastar fiille ihtiyaçları belirtme AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 https://www.youtube.com/watch?v=2ZIXtpLIk1Y
12 ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri, ilgi alanlarını ve hobileri ifade etme. AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 İspanyolca sınıfı için klasik şarkı: Dinleyin ve “gustar” fiiline odaklanın https://www.youtube.com/watch?v=1nA6f6vDxtg
13 ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – İsim ve sıfat uyumunu dikkate alarak kişilerin fiziksel ve kişilik tanımlarını yapın . AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 Fiziksel ve kişilik tanımını uygulayın https://www.profedeele.es/actividad/funciones/descripcion-fisico-espanol/
14 Sözlü Sınavlar -
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi -
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

AULA INTERNACIOAL PLUS. Curso de español; Authors: Jaime Corpas, Eva García, Agustín Garmendia;
 Difusión, S.L. Barcelona, 2020.
 ISBN: 978-84-18032-04-3

Önerilen Okumalar/Materyaller

Digital student’s book - Campusdifusión  

 Dr. Dany Evans: Mastering irregular verbs

https://www.youtube.com/watch?v=6oXAwaZPHFM

Mastering the verb “ser”

https://www.youtube.com/watch?v=luj8bpvRQ34&t=903s

Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
2
Portfolyo
0
Ödev
1
1
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
-
-
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
2
2
Ara Sınavlar
1
3
3
Final Sınavı
1
4
4
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.