MESLEK YÜKSEKOKULU
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
SPN 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İspanyolca I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 101
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında A1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere kendilerini tanıtabilmeleri; sınıf içinde kullanılan ifadeleri ve selamlaşmaları kullanabilmeleri; kişisel ayrıntılar hakkında soru sorabilmeleri ve cevaplayabilmeleri; insanların fiziksel ve kişilik tanımlarını yapabilmeleri; aile hakkında konuşabilmeleri ve yetenek ve fikirlerini ifade edebilmeleri için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Öğretmenin, dersin ve değerlendirme sisteminin tanıtılması ÜNİTE 0: “Sınıfta”- Selamlaşma ve kendini başkalarına tanıtma. Kişisel bilgi alışverişi. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 0 Araştırma: 1. Hangi ülkelerde İspanyolca resmi dildir? 2. Hangi İspanyolca kelimeler Türk dili üzerinde etkili olmuştur? Araştırın ve bulun.. |
2 | ÜNİTE 1: “Biz” – Selamlaşma ve tanışma Kendini başkalarına anlatma. Bir kelimenin anlamını ve yazılışını sorma. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İlk izlenim – izleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=hyLl_0d0EBw&t=539s |
3 | ÜNİTE 1: “Biz” - Dişil ve eril isim ve sıfatları ayırt etme, Ser, Tener, Llamarse fiillerini geniş zamanda çekme Kişisel bilgilerle form doldurma | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İzleyin ve gözlemleyin: https://www.youtube.com/watch?v=6FNptNQ6DqE https://www.youtube.com/watch?v=hHpnTrQEWK8 |
4 | ÜNİTE 1: “Biz” – Kişisel bilgiler verme ve isteme. Bilgiyi onaylama ve düzeltme. İş yerleri ve 100'e kadar sayılar. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 1 İspanyolca kendini tanıtmak: https://www.youtube.com/watch?v=6andNXyxssM |
5 | ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum”– Belirli ve Belirsiz artikeller. İsimleri ve sıfatları çoğul yapma | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 İspanyolca ‘da cinsiyet ve sayı uyumu: https://www.profedeele.es/actividad/gramatica/genero-masculino-femenino/ |
6 | ÜNİTE 2: “İspanyolca Öğrenmek İstiyorum” –Düzenli fiilleri şimdiki zamanda çekme. Niyetleri ve nedenleri ifade etme. QUIZ | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 2 POR ve PARA nın kullanımları: https://burbujadelespanol.com/por-para-espanol/ İspanyolcadaki düzenli fiiller: https://www.profedeele.es/actividad/presente-regular/ |
7 | ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” – Hay/Estar/Ser ile varlığını ifade etme, konum ve açıklamalar | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Tanımlamak ve yerini bulmak: https://arche-ele.com/describir-lugares-con-ser-estar-hay-learn-spanish |
8 | ÜNİTE 3: “Santiago Nerede?” –Açıklama ve Yerler ve hava durumu hakkında kelime haznesi. Temel nicelik belirteçleri. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 3 Şehirdeki yerler: http://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A Belirteçler: https://www.youtube.com/watch?v=BYd89RHOQuA İspanya ve diğer ülkelerdeki hava durumu hakkında bilgi edinin: https://www.tiempo.com/?gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMF_xVHf6eHa59ESQnuIzXN2sYr9lSaUrj9-DFIC3RK6akqlUF09wt4aAgNGEALw_wcB/ |
9 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Giysiler ve tercihler hakkında konuşma. preferir fiili - ARA SINAV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Giysilerle ilgili kelime haznesi: https://arche-ele.com/la-ropa-vocabulario-aprende-espanol-clothes-spanish/ |
10 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” – Belirteçler ve Ir gibi bazı düzensiz - ÖDEV | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 Web sayfasını okuyun: http://meditaspanish.com/basic-guide-to-spanish-demonstrative-and-possessive-adjectives/ |
11 | ÜNİTE 4: “Hangisini Tercih Edersin?” –Tener que + mastar fiille ihtiyaçları belirtme | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 4 https://www.youtube.com/watch?v=2ZIXtpLIk1Y |
12 | ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri, ilgi alanlarını ve hobileri ifade etme. | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 İspanyolca sınıfı için klasik şarkı: Dinleyin ve “gustar” fiiline odaklanın https://www.youtube.com/watch?v=1nA6f6vDxtg |
13 | ÜNİTE 5: “Senin Arkadaşların Benim Arkadaşlarım” – İsim ve sıfat uyumunu dikkate alarak kişilerin fiziksel ve kişilik tanımlarını yapın . | AULA INTERNACIONAL A1 ÜNİTE 5 Fiziksel ve kişilik tanımını uygulayın https://www.profedeele.es/actividad/funciones/descripcion-fisico-espanol/ |
14 | Sözlü Sınavlar | - |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Digital student’s book - Campusdifusión Dr. Dany Evans: Mastering irregular verbs https://www.youtube.com/watch?v=6oXAwaZPHFM Mastering the verb “ser” https://www.youtube.com/watch?v=luj8bpvRQ34&t=903s Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
2
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
1
|
1
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
2
|
2
|
Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
2 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak |
|||||
3 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak |
|||||
4 | İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak |
|||||
5 | İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak |
|||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak |
|||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
|||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak |
|||||
9 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Bahar Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
2023 - 2024 Bahar dönemi öncesi 1. ve 2. sınıf öğrencilerimizle ders seçimleri öncesi bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilmiştir.
Madalyaların Efendisi
Dünya rekoruna sahip milli yüzücü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencisi Emre Sakcı, Romanya’da düzenlenen Avrupa Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası’nda üçüncü olarak ülkemize
Program öğrencilerimiz Travel Türkiye Fuarında
Meslek Yüksekokulu Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik programı öğrencileri 7 – 9 Aralık 2023 tarihinde İzmir Gaziemir Fuar Alanında düzenlenen Travel Türkiye fuarına katıldı.
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik Programı Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik programı Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği kapsamında 30 Kasım 2023 Perşembe günü Meders Medikal A.Ş Medikal Çevirmeni ve Pazarlama uzmanı Sayın
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik Programı Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik programı Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği kapsamında 1 Kasım 2023 Çarşamba günü Serbest Çevirmen / Kültür ve Sanat Çevirmeni Sayın Jacob
MYO Öğrencileriyle Erasmus + Staj ve Fulbright Bilgilendirme Toplantısı
20.10.2023 tarihinde MYO öğrencilerinin katılım gösterdiği bilgilendirme toplantısında Öğr. Gör. Dr. Kenan Demirel, Erasmus + Staj olanakları ve Fulbright MYO bursu hakkında
Yeni Öğrencilerimizle Tanışma Toplantısı
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik öğrencileri döneme başlangıç toplantısını gerçekleştirdi. Toplantı kapsamında öğrencilerin alması gereken dersler, öğretim programında yer alan seçmeli dersler, staj süreci
2. Turizm Günleri "Kriz Yönetimi"
2. Turizm Günleri 11 Mayıs 2023 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Konferans Salonunda düzenlendi. Seyahat ve Dil Programları koordinatörlüğünde gerçekleşen etkinliğe sektörün önde