Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

ITL 103 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İtalyanca I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ITL 103
Güz/Bahar
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İtalyanca
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan öğrencilere bilinen günlük ifadeler ve oldukça basit cümleler ile dinleme-okuma-konuşma ve yazma becerilerini kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • öğrenciler kendileri ile ilgili basit soruları, kendilerini ya da bir başkasını tanıtan bir kişiyi, mesleğini ve işyerini, restoran ve bar siparişlerinde kullanılan ifadeleri, hobi, boş zaman, gün / ay / yıl olarak tarihleri yavaş ve net konuşulduğunda takip edebileceklerdir.
  • öğrenciler meslek, köken, kişisel zevk ve tercihler hakkında basit bir metni / kısa bir e-maili / kartpostalı, basit bir menüyü, duyurularda yer alan bildikleri kelimeleri ya da çok basit metinleri analiz edebileceklerdir.
  • öğrenciler yaş, meslek, hobi, boş zaman aktiviteleri, saat, kişisel zevkler ve tercihler, bar, restoran ve otel ile ilgili karşılarındaki kişilerle iletişim kurabileceklerdir.
  • öğrenciler kendilerini ya da bir başkasını tanıtma, kendileri ile ilgili kişisel bilgiler verme, barda ya da restoranda yiyecek içecek sipariş etme ve hesap isteme, hafta sonu etkinlikleri, yapmaktan zevk aldığı ve hoşlanmadığı şeyleri ifade etme, otelde konaklama esnasında karşılaşılan sorunları ve rahatsızlıkları dile getirme ile ilgili basit kalıplarla kendilerini ifade edebileceklerdir.
  • öğrenciler ilgili formlara kişisel bilgilerini (isim, adres, ulus, yas vb. )işleyerek, arkadaşlarına kısa bir kartpostal, kendilerini ya da arkadaşlarını tanıtan kısa metinler oluşturabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencileri kendilerini tanıtma, bir başkasını tanıştırma, sipariş verme, boş zaman aktiviteleri, otel rezervasyonu yapma ve otelde karşılaşılan sorunları dile getirme konularında hazırlamak için oluşturulmuştur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ITL 103 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. İtalyanca ile ilk temas. Selamlaşma, kendini tanıtma, telefon numarası / adres sorma ve cevap verme. Luciana Ziglio,Giovanna Rizzo"Nuovo Espresso (Ünite 1); ieu.blackboard.com LINK: “selamlaşma: http://www.oneworlditaliano.com/attivita_di_lingua_italiana/saluti/saluti_3.htm” “telaffuz: https://www.youtube.com/watch?v=tCV2Rnyf_WU (2.dak)”
2 Bir başkasını tanıtma ve kişisel bilgilerini paylaşma (isim, yas, vb), Formal / Informal kısa diyaloglar oluşturma, konuştuğu dil - diller / yas / meslek ve oturduğu yer ile ilgili sorulara cevap verme Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 2); ieu.blacboard.com LİNK: “isimler; https://quizlet.com/_8jcsvb?x=1qqt&i=2qxhcn “ “belirtili artikeller; https://quizlet.com/_8j0weh?x=1qqt&i=2qxhcn “ “belirtisiz artikeller; http://telelinea.free.fr/italien/articoli1.htm” “sayılar; http://www.italianonline.it/numeri1.htm” “essere ve avere filleri; http://www.italianonline.it/essere.htm http://www.italianonline.it/avere.htm
3 Bir başkasını tanıtma ve kişisel bilgilerini paylaşma (isim, yas, vb), Formal / Informal kısa diyaloglar oluşturma, konuştuğu dil - diller / yas / meslek ve oturduğu yer ile ilgili sorulara cevap verme Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 2); ieu.blacboard.com LİNK: “isimler; https://quizlet.com/_8jcsvb?x=1qqt&i=2qxhcn “ “belirtili artikeller; https://quizlet.com/_8j0weh?x=1qqt&i=2qxhcn “ “belirtisiz artikeller; http://telelinea.free.fr/italien/articoli1.htm” “sayılar; http://www.italianonline.it/numeri1.htm” “essere ve avere filleri; http://www.italianonline.it/essere.htm http://www.italianonline.it/avere.htm
4 restoran ve kafede yiyecek içecek sipariş etme, hesap isteme, rezervasyon yaptırma gibi soru kalıplarının öğretilmesi ve cümle içinde kullanılması. Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 3); ieu.blacboard.com LINK: “kelime bilgisi; http://www.impariamoitaliano.com/vtavola2.htm “tekil çoğul artikeller; http://telelinea.free.fr/italien/articoli2.htm” “essere ve avere fiilleri, http://www.italianonline.it/avereessere.htm
5 restoran ve kafede yiyecek içecek sipariş etme, hesap isteme, rezervasyon yaptırma gibi soru kalıplarının öğretilmesi ve cümle içinde kullanılması. Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 3); ieu.blacboard.com LINK: “kelime bilgisi; http://www.impariamoitaliano.com/vtavola2.htm “tekil çoğul artikeller; http://telelinea.free.fr/italien/articoli2.htm” “essere ve avere fiilleri, http://www.italianonline.it/avereessere.htm
6 boş zaman faaliyetleri ve günlük aktiviteler, bir kişinin hoşlandığı ve hoşlanmadığı konular, kişisel zevk ve tercihler, saatler Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 4); ieu.blacboard.com LINK: “bos zaman faaliyetleri; http://www.impariamoitaliano.com/vtempolibero.htm http://www.impariamoitaliano.com/vtempolibero1.htm “fiil alıştırmaları; http://www.italianonline.it/presente3.htm
7 boş zaman faaliyetleri ve günlük aktiviteler, bir kişinin hoşlandığı ve hoşlanmadığı konular, kişisel zevk ve tercihler, saatler Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 4); ieu.blacboard.com LINK: “bos zaman faaliyetleri; http://www.impariamoitaliano.com/vtempolibero.htm http://www.impariamoitaliano.com/vtempolibero1.htm “fiil alıştırmaları; http://www.italianonline.it/presente3.htm
8 boş zaman faaliyetleri ve günlük aktiviteler, bir kişinin hoşlandığı ve hoşlanmadığı konular, kişisel zevk ve tercihler, saatler ARA SINAV Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 4); ieu.blacboard.com LINK: “saatler; https://learnamo.com/orario/" “fiil alıştırmaları; https://www.cdl-edizioni.com/attivita/a1/a1-verbi/attivita-3-presente-indicativo-dei-verbi-regolari-are-ere-ed-ire/?c=
9 boş zaman faaliyetleri ve günlük aktiviteler, bir kişinin hoşlandığı ve hoşlanmadığı konular, kişisel zevk ve tercihler, saatler Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 4); ieu.blacboard.com LINK: “düzensiz fiiller; http://www.italianonline.it/presente7.htm
10 Otelde oda rezervasyonu yaptırma, otelin sunduğu imkanlar, odanın fiyat ve mobilyaları ile ilgili soru sorma ve cevap verme, otelde yaşanılan problemi ifade etme, bir daireyi tanıtma, kiralama ve bu seçimin nedenlerini ifade etme Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 5); ieu.blacboard.com LINK: “kelime bilgisi; http://www.impariamoitaliano.com/vparticasa.htm http://www.impariamoitaliano.com/v21.htm http://www.impariamoitaliano.com/vmobili.htm http://www.impariamoitaliano.com/vletto1.htm http://www.impariamoitaliano.com/vbagno03.htm
11 Otelde oda rezervasyonu yaptırma, otelin sunduğu imkanlar, odanın fiyat ve mobilyaları ile ilgili soru sorma ve cevap verme, otelde yaşanılan problemi ifade etme, bir daireyi tanıtma, kiralama ve bu seçimin nedenlerini ifade etme Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 5); ieu.blacboard.com LINK: “fill alıştırmaları; http://www.italianonline.it/presente4.htm” “yardımcı fiiller; http://www.italianonline.it/presente8.htm
12 Otelde oda rezervasyonu yaptırma, otelin sunduğu imkanlar, odanın fiyat ve mobilyaları ile ilgili soru sorma ve cevap verme, otelde yaşanılan problemi ifade etme, bir daireyi tanıtma, kiralama ve bu seçimin nedenlerini ifade etme Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 5); ieu.blacboard.com LINK: “fill alıştırmaları; http://www.italianonline.it/presente4.htm” “yardımcı fiiller; http://www.italianonline.it/presente8.htm
13 Otelde oda rezervasyonu yaptırma, otelin sunduğu imkanlar, odanın fiyat ve mobilyaları ile ilgili soru sorma ve cevap verme, otelde yaşanılan problemi ifade etme, bir daireyi tanıtma, kiralama ve bu seçimin nedenlerini ifade etme Sözlü sınav hazırlığı Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo Nuovo Espresso 1(Ünite 5); ieu.blacboard.com LINK: “edatlar; https://www.cdl-edizioni.com/attivita/a1/a1-preposizioni/attivita-1-preposizioni-semplici/?c= https://www.cdl-edizioni.com/attivita/a1/a1-preposizioni/attivita-2-preposizioni-semplici-fra/?c=
14 Final Sınavı Hazırlığı SÖZLÜ SINAV
15 DERSİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
16 FİNAL SINAVI

 

Ders Kitabı

Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO I, Alma Edizione; ISBN 978-88-6182-318-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

ieu.blackboard.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
2
Portfolyo
0
Ödev
1
1
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
2
2
Ara Sınavlar
1
3
3
Final Sınavı
1
4
4
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.