Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

AET 107 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dinleme ve Konuşma Becerileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
AET 107
Güz
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dinleme becerilerinin geliştirmek
  • Konuşma becerilerinin geliştirmek
  • Dinlemede İngilizcedeki sesletim, tonlama ve vurgu özelliklerini ayırdedebilme becerisini geliştirmek
  • İngilizcedeki sesletim, tonlama ve vurgu özelliklerini kullanarak konuşabilmek
  • Belirli bir konuda uygun dil yapıları, kelimeler ve tarz kullanarak konuşabilmek
Ders Tanımı Dinleme ve konuşma becerilerini görsel-işitsel araçlar ve teknoloji yardımıyla geliştirmek

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgi Ön hazırlık gerekmemektedir.
2 Dinleme metinlerinden anlam çıkarmak, dinleme metinlerindeki kronolojik sırayı takip etmek S. Earle-Carlin, “New Media”, bölüm 1 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 2-27. ISBN: 978-0-19-481959-6.
3 Değişmeceli dil kullanmak, kelime vurgusunu kullanmak, konuşmada ima yoluyla fikirlerini iletmek, hikaye anlatmak S. Earle-Carlin, “New Media”, bölüm 1 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 2-27. ISBN: 978-0-19-481959-6.
4 Dinleme metinlerindeki örnekleri bulmak ve metnin ana fikri ile ilişkilendirmek, verilen bir konu ile ilgili ön-dinleme soruları oluşturmak S. Earle-Carlin, “Language”, bölüm 2 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 28-51. ISBN: 978-0-19-481959-6.
5 Tercihler ve seçeneklerle ilgili konuşmak, bunları ses tonu ile belli etmek, dinleyenleri seçeneklerle ilgili ikna etmek S. Earle-Carlin, “Language”, bölüm 2 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 28-51. ISBN: 978-0-19-481959-6.
6 Küçük Sınav I
7 Dinleme metinlerinde verilen ek bilgileri dinlemek, kelime kök ve eklerini bulmak S. Earle-Carlin, “Work and Fun”, bölüm 3 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 2-28. ISBN: 978-0-19-481959-6.
8 Verilen bilgi ile ilgili açıklama talep etmek ve yapmak, bir konu hakkındaki fikirleri savunmak, sıfat cümleleri kullanmak S. Earle-Carlin, “Work and Fun”, bölüm 3 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 2-28. ISBN: 978-0-19-481959-6.
9 Ara sınav 28 Kasım - 4 Aralık 2022 haftası
10 Dinleme metinlerindeki sorun ve çözümleri dinlemek, tutulan notları organize edebilmek, sayıları dinlemek S. Earle-Carlin, “Deception”, bölüm 4 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 76-99. ISBN: 978-0-19-481959-6.
11 Sunumda atıfta bulunmak, sayıları sunumda kullanmak, atıf yaparken ses tonu ve vurguyu kullanmak S. Earle-Carlin, “Deception”, bölüm 4 içinde, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011), 76-99. ISBN: 978-0-19-481959-6.
12 Küçük sınav II -
13 Sunumlar Senaryo - 1. grup
14 Sunumlar Senaryo - 2. grup
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

S. Earle-Carlin, Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking (New York: Oxford Publishing, 2011). ISBN: 978-0-19-481959-6. [Blackboard'da erişilebilir]

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
8
16
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
17
17
Final Sınavı
1
28
28
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

X
3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

X
6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.